Çarşamba, Kasım 25, 2009

ÇAĞIRDIM, GELDİ.

Hayır değil.
Yani, çağırdığım ve gelen ruh değil.
Onu da yapmıştım bir tarihte. Ooo, daha neler neler!
"Şurada iyi bir falcı varmış, gitmek istiyorum" diyen arkadaşa yancı yazılmak mı, astrologa yıldız haritası çıkarttırmak mı, medyum davet eden arkadaş yanlız kalmasın diye kapı önlerinde beklerken meraklı dükkan sahibi tarafından sorgulanmak mı? Daha ne isterseniz var bende.
Bakmayın siz benim öyle akılcı olduğuma -ya da göründüğüme diyeyim- arada bir uçuverir, zor tutarım.

Aldım sazı elime, nerelere gittim yine.
Halbuki diyeceğim basitti.
Önceki yazıya Pink Martini şarkısı eklemiştim. O gün konserleri vardı İstanbul'da ve ben bu öğrendiğimde bilet milet kalmamıştı. Dinleyelim bu vesileyle demiştim, netekim.
Sonracığıma efendim, akşamüstü Miss Melty ile nefes nefese buluşup, deniz otobüsüne son anda kapağı atmış karşıya geçerken, arkadaşım çantasından bir CD çıkarıp verdi bana.
"Hang on Little Tomato" Pink Martini.
Yaaa! Çağırdım, geldi.


Şimdi bu yazının altında yine bir Pink Martini bulacağınızı sanıyorsanız, yanılıyorsunuz.
Bu bir klasik, hem de disko klasiği.
Gelmiş geçmiş en seksi şarkıları söyleyen Donna Summer'ın yorumladığı, (daha doğrusu Donna Summer'ın da yorumladığı) şarkı, size dinleteceğim:
MacArthur Park.
Şarkıyı Jimmy Webb yazmış. İlk kez plağa kaydeden Richard Harris.
Los Angeles'te bir park, MacArthur. Şarkı, çoğu kez olduğu gibi aşkı anlatan bir şarkı. Aşkı, aşkından inleyen aşığı.
O kadar çok söyleyen var ki, bu değişik formdaki pop şarkısını...
Donna Summer 1978'de söylemiş. Milyonlarca satmış, o albüm, milyonlarca...

O yaşlarda disko müziği sevmezdim, hatta şiddetle karşıydım. Yoz, anlamsız, saçma, beyin uyuşturan, filan falandı.
İşe bakın ki, dinlemişim, kulağımda yer etmiş, aradan otuz sene geçince "amanın, işte o şarkı!" diye tezahüratla karşılar olmuşum.
Müzik bu!
Ne reddetmeye geliyor, ne beğenmeyip burun kıvırmaya, ne de yok sayıp duymazdan gelmeye.

Buyrun, dinleyin.
Sesini açın, bacağınız kıpırdamaya başlarsa öbürüsünü ona eşlikten yoksun bırakmayın, hatta kalkıp zıplayın.
Aşktan inlemektense, aşk şarkısının disko versiyonuyla zıplamak yeğdir.



.

1 yorum:

  1. Şunu anladım:
    Donna Summer'ı hatırlayan pek yok.
    ya da
    Donna Summer'la ilgilenen pek yok.
    İyi ya, olsun varsın.
    :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!