Pazartesi, Ekim 23, 2017

ANKARA'NIN SARDUNYASI

Sevgili Blog,

Hafta sonu babannesi ve dedesi Ankara'ya gelirken, kızıma neler istediğini sorarak yiyecek getirmişler; zeytinyağı, zeytin, sucuk. Bizimki çok memnundu gelenlerden ve lezzetlerinden.
Aynı sırada kızımın ev arkadaşı da Samsun'a babannesini ziyarete gitmişti. Babanne, torununu yolcu ederken  yiyecekler vermiş, onlar da dolaptaki yerlerini almış hemen. Bir süre bizimkilerin yiyecekleri lezzetli olacak.

Bu arada, Samsun'dan yiyeceklerle birlikte "yeşil yapraklar" gelmiş!
"Neymiş onlar" dedim, kızım "hani balkonda var ya, gardenya mıydı" deyip, sonra "sardunya"yı hatırladı. 
Yaprakları ezilmiş gibiymiş biraz, "hemen suya koyun, canlanır" dedim.
Saksıları varmış, ama toprak yokmuş. 
Sardunyalar suya kavuştu, yakında bir kaç tanesi köklenirse bir kaç saksılık keyifleri olacak kızçelerin.  
Gerçi Ankara'nın karasal ikliminde sardunya biraz zor olur, ama bizimkilerin balkonu bol ışık alıyor ve kapalı, sera gibi. İyi sonuç alacaklarını düşünüyorum.



İşte yeni Ankara'lı eski Samsun'lu sardunyalar

12 yorum:

  1. Bol güneşli bir balkonum olmasına rağmen ne kadar sardunya ektimse hiç biri çiçek
    açmadı, hep yaprağa döndüler..

    YanıtlaSil
  2. Olur ya Ankara'da sardunya, anneannemin saksılar dolusu vardı...

    YanıtlaSil
  3. Yazları pencere önüne koyuyorum Ankara'da, güneş alıyorsa güzel açıyor. Şimdi de içeri aldım bakalım kışın pencere kenarında nasıl olacak. Benimki de İzmir'den gelme..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çiçekleniyorsa ev, gerçek bir ev olmuştur artık :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Mehtap,
    Bazen öyle oluyor çiçekler inat ediyor. ;)

    YanıtlaSil
  6. Leylakcığım,
    Tamam o zaman, annaneciğin yetiştirdiyse, bizim kızların sardunyası için de umut daha çoğaldı demektir. :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Ezgi,
    Bence bu kışı kazasız geçirirlerse, sizin İzmir'li sardunyalar Ankara'lı oldu demektir. :)

    YanıtlaSil
  8. Şulem,
    Şimdiden iyi oldu, çiçek olunca taçlanacak. :)

    YanıtlaSil
  9. Ekmekçim Ankara'da en güzel sardunya oluyor, ben suda bile bekletmeden toprağa dikiyorum, hep tuttu şimdiye kadar. Üstüne kar bile yağsa bir şey olmuyor:))

    YanıtlaSil
  10. Sevdacığım,
    Sanırım, Ankara'lıların bam teline dokundum, "Ankara'da sardunya yetişir mi ki" sorusuyla.
    Tamam, anladım bu iş olacak. :))

    YanıtlaSil
  11. eski bir ankaralı olarak kınadım sizi çavdar teyzem...

    YanıtlaSil
  12. Abiciğim,
    Ben çoktan pes ettim zaten! :)) Ettim bir hata affediniz. ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!