Pazar, Ağustos 12, 2018

ağustos'ta bir pazar günü

eskiden bu kadar değildi sanırım, ama, son senelerde ağustos ayı yoruyor beni; kendimi amaçsız, hedefsiz hissediyorum, şu sıcaklar gitsin artık ve normal bir insan olayım halet-i ruhiyesiyle geçiyor günlerim.
acaba bu teorim doğru mu merak ettim, geçmiş ağustoslara doğru bir sondaja giriştim.
galiba, hep olduğu gibi "ağustoslar sıkıcıdır" teorim de sadece  aksi ispatlanana kadar geçerli!
bi bakalım neymiş?

bugün, bilgisayar karşısında çürüdüm, zihnimi aman sakın yormayayım diyerek magazin haberleri okudum, mahjong oynadım, o kadar.
neyse ki, sabah erkenden bir saat onbeş dakikalık sahile inmece yürüyüşümü yapmıştım, sayesinde yosun bağlamaktan kurtuldum.
bir de ilhan berk'ten bir şiir okumuştum sabah, saatli maarif takviminin arka sayfasındaydı, eski temmuz aylarını anıyordu, tesadüf!
"bir eski temmuz mu bu geçmiş yıllardan?
yosun, kavun ve deniz kokan
..."
12.08.2018

***

sabah annemle kahvaltı yaptık.
öğlende şule ile buluşup kahve içip sohbet ettik. sonra birlikte kore filmi "hizmetçi" ye gittik, "old boy"un yönetmeni chan-wook park'ın son filmiydi. akıp giden, zeki, oyun içinde oyun anlatan bir filmdi. şule'yle sinemaya gittiğimizde hep 12'den vuruyoruz sanki, memnuniyet garanti!
akşam evde yanlızım, kızım babasında. yine bir film seyrediyorum. bu defa "pina", ünlü dansçı pina bausch'u anlatan bir film. çağının ötesinde yaşayan ve aşılması güç insanlardan, pina.

13.08.2017

***

geceyarısını geçe eve geldi çocuklar; oğlum alaçatı'da arkadaşlarıyla tatile giden kardeşini havaalanından alıp getirdi, biraz sohbet muhabbet derken geç yattık.
oğlum, sabah kahvaltıdan sonra laboratuvara gitti, kızımın kahvaltısı öğleden sonrayı buldu.
öğleden sonram yemek ve ekmek yaparak geçti.
akşam, kardeşim ve yeğenlerimle caddede buluşup sevdiğimiz köftecide yemek yedik.

14.08.2016

gökova'da mavi yolculuktayız.
yediadalar civarında tuzla'da konakladık.
ay henüz büyüyor, gece bol yıldızlı.

09.08.2015

***

kahvaltıdan sonra, annemle birlikte oy kullanmaya gittik, döndük sonra eve.
sabah kızım biraz keyifsiz kalkmıştı, sonradan ateşi yükseldi.
akşam oğlum, kardeşim ve kızları yemeğe geldi, gece ateş sürdü.
onikinci cumhurbaşkanlığı seçiminin sonuçları açıklandı.

10.08.2014

***

sabah yürüyüş yaptım, eve dönüp kahvaltı hazırladım.
öğleden sonra biraz caddeye çıkalım dedik, ama bayram sonrası dükkanlar henüz kapalı.
akşamüstü kardeşime gittik, bahçede mangal yaptık, hem de yarın bodrum'a doğru yola çıkıp  tatile gideceğimiz için, oğluma erken doğum günü kutlaması yapmış olduk.

11.08.2013

***

sabah erken kalkıp, şeftali tatlısı yaptım.
çocuklar uyanıp hazırlanınca kardeşime kahvaltıya gittik.
akşama kadar oturduk, lafladık, kağıt oynadık. bir ara şiddetli bir sağnak yağdı, geçti.
akşam caddeye indik, bayan e. ile buluştuk, yemek yedik. sonra p. ve ş. de geldi, kahve içip sohbet ettik.

12.08.2012

***

pazar günü, yeni bir kardeşte aile toplaşması günü.
bu sene sonuç beklemekteyiz; kızımın liseye girişi, oğlumun üniversiteye girişi bu senenin konuları.