Cumartesi, Ağustos 18, 2018

LEYLEKLER DÖNÜYORLAR

Dün sabah ilk göz kırpan mesaj "leylekler göçe başladı" diyordu. 
İş yeri Mecidiyeköy'de olan arkadaşımız sabah erkenden dönüş yolundaki leyleklerin fotosunu çekip bize göndermişti.
Fotoğrafı  görünce imrendim, aklımdan "keşke ben de görebilseydim" düşüncesi geçti.
Sonra bir süre, çoğunluğu gezisever ve de bol bol gezer olan grubumuzda leyleği havada görmek ve gezmek üzerine geyikler döndü.

Akşamüstü balkonda annemle oturuyorduk. İki gündür hava yeniden iyice rutubetli olmuş bulutlar çoğalmıştı, başımı kaldırmış bulutlara bakıyordum. 
Aa! 
Leylekler!
Hem de bir kaç tane filan değil, koskocaman bir sürü...
Dakikalarca üstümüzden geçtiler, deniz tarafından gelip Ataşehir tarafına doğru uçup gittiler.
Biraz video çektim, bir kaç fotoğraf yakalamaya çalıştım.
Sabahki dileğim gerçekleşmiş, leylekleri uçarken görmüştüm.

Ne önemi var leylek sürüsü görmenin diyeceksiniz belki de?
Doğrusu, havadaki her şey ilgimi çekiyor; bulutlar, kuşlar, yıldızlar, gezegenler... Onları izlemek, ne olduklarını anlamak, tanımak keyif veriyor. 
Budur!



Leylekler, her sene Mart ayına doğru Güney Afrika'dan yola çıkarak, kuzeye Avrupa'ya doğru gelirler. Bu yolculuklarını Akdeniz'i  aşarak değil, karalar üzerinden geçerek; batıda Cebelitarık boğazı üzerinden İspanya'ya geçerek, doğuda Mısır, Lübnan, Rift Vadisi üzerinden Hatay'a geçerek yaparlar. 
Anadolu'da bir kısmı yazı geçirir, bir kısmı Avrupa'ya ve Rusya'ya doğru devam eder.
Leylekler, uzun mesafeleri daha az enerji harcayarak katetmek için kanat çırpmadan süzülerek uçarlar. Gündüzleri yerden yükselen sıcak hava akımları sayesinde yükseklik kazanırlar, geceleri kırlık yerlerde durup dinlenirler.
Yapılan çeşitli araştırmalar ve analizler sonucunda leyleklerin ağustos ayında erken göçe başladıkları senelerde kış mevsiminin özellikle Avrupa'da çok sert ve yağışlı geçtiği bilgisine ulaşılmış.

Daha ayrıntılı bilgi ve haberin tamamı burada, tık lütfen!

Bakalım, önümüzdeki kış mevsiminde leyleklerin içgüdüsünü haklı çıkaran haberler alacak mıyız?

2 yorum:

  1. Havada leylek görmek nedense beni de çok heyecanlandırır... Çocukluktan kalma bir alışkanlık sanırım :)

    Şimdiden mutlu bayramlar diliyorum ♥

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Şebnem,
    Bayram kutlama dileğine bu kadar geç teşekkür ettiğim için kusura bakma. Yine yazmadım yazamadım ...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!