Salı, Ekim 16, 2018

Ankara'da papağan varmış!

Geçen hafta bu vakitler henüz Ankara'daydım; kızımın yeni taşındığı evde işler güçler, dolapta yedeklenecek yemek yapmalarla meşguldüm.
İşler biraz yoluna girip,  nefes alacak  bir iki saat bulduğumda, ya Ankara'nın güzel  gün batımlarını seyrettim, ya da sonbaharının renklerini...

Bu arada bir yandan da, kızımın yaşadığı mahalleyi tanımaya, yolları öğrenmeye çalışıyorum.
Teyzeme nasıl gider gelirim kısmını kavradım, gibi.
Mahallenin bol ağaçlı yürüme yolları ve parkları diğer ilgi alanım.



Bu defa, yakınlarda büyük bir park olduğunu keşfettim, adı Uğur Mumcu Parkı.
Parka uzunca ağaçlı bir yoldan geçilerek ulaşılıyor. Yolun sonunda geniş bir alana yayılmış olan büyükçe bir havuz, oturma yerleri, tahta masalar, küçük bir anfitiyatro, toplanma yerleri, gözlem kulesi var.
Havuzun etrafındaki büyük söğütleri seyrettim, bir iki fotoğraf çektim. O sırada yürüyüş yapan iki beyden biri sordu "papağan mı gördünüz?" Ben şaşkın şaşkın bakınca, "bu ağaçlarda zaman zaman papağan oluyormuş, onların fotoğrafını çekiyorlar" diye açıkladı durumu. 
Hayır, ben sadece tombul ve uzun kuyruklu saksağanlar görmüştüm, oysa ki! Kısmet gelecek sefere, artık.



Parkın bir kenarında Çansera isimli bir yer var, orayı pek gezemedim, gelecek defa kısmına bıraktım.
Dönüşte eve daha yakın küçük parkta üstteki güzelliklere baktım bir süre.
Alev alev yanıyorlar değil mi?

6 yorum:

  1. Ankara'da sonbaharın geldiğini ve kışın yaklaştığını belirleyen sembol gibidir ateş dikenleri (bir de sokak satıcılarının ellerindeki iplere dizili alıçlar). Gri kışa renk katarlar mevsim boyunca.
    Söz ettiğin parkı biz de geçen yıl keşfetmiştik kızkardeşle, hayli güzel değil mi? Ararsan Ankara'da da hoş yerler bulunabiliyor çok fazla olmasa da. Döndün sanırım istanbul'a. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ankara'da hâlâ böyle yerlerin kalmış olması ne güzel... İlk Ankara ziyaretimde ben de uğrayayım bu parka bizimkilerle... Kimbilir belki ben de görürüm bir papağan ;)
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  3. Aaaa bana çok yakınsınız bayılırız biz bu parka bir alt cadde de benim ev😊

    YanıtlaSil
  4. Leylakcığım,
    Ankara'nın sonbaharını dört beş gün yaşadım ve yine kürkçü dükkanına döndüm bile.
    Ankara'da güzel yerler bulmaya azimliyim, aslında eskinin güzelliklerini arıyoruz hep, ama yeniler de fena değil. :)

    YanıtlaSil
  5. Şebnemciğim,
    Git bence, ben de gidip bakacağım yine, kim bilir belki baharda daha büyük ihtimal papağan görmek. :)

    YanıtlaSil
  6. Sevdacığım,
    Eh öyleyse gelecek defaki Ankara ziyaretimde seninle bu parkta oturur bir çay içeriz, ne güzel olur. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!