Pazar, Aralık 02, 2018

A-AA! ARALIK MI GELMİŞ?


Gelmiş, evet! Hem de ayın 2'si bile olmuş. Kasım öyle fıtıfıtı, alttan alttan çaktırmadan ama hep bir itiş kakış içinde geçti gitti.

Kasım'da babamın 40. ölüm yıldönümü vardı, annem ve kardeşimle mezarını ziyaret ettik, başucundaki gülden üç tane aldım. Evlerimize giderken birini anneme, birini kardeşime verdim, kalanı ben aldım. Salonda çeşm-i bülbül vazoya yerleştirdim, bir haftaya yakın durdu orada. Gidip gelip kokladım. 
Nasıl geçmiş bunca yıl, anlamak mümkün değil. Onsuz olmanın sözünü etmemeye alıştık belki, ama hep eksiklendik...



Kitap okudum Kasım'da da, bazen iki günde akıp gitti, bazen daha uzadı süre.
Anthony Bourdain'in sürükleyici, akıcı kitabı "Mutfak Sırları"nda aşçılık mesleğinin nasıl yapıldığına dair sorularıma cevap buldum bir yandan, diğer taraftan da bir dönemin insan hallerini ilgiyle okudum.

Şermin Yaşar'ı bir süredir instagramda ilgiyle izliyorum. Kitabı "Göçüp Gidenler Kolleksiyoncusu"ndaki hikayeleri ve her bir öyküdeki tanıdık karakterleri kimi kez acı bir gülümsemeyle, kimi kez hüzünle okudum.

Sonra kitap kulübümüzün bu ayki kitabı Alessandro Baricco'nun romanı"Mr. Gwyn"i okudum.
İlk kez okuduğum çağdaş bir yazar, Baricco.
Okuma zevki veren, akıcı, sade dille yazılmış kitap, uzun zaman sonra satır altlarını çizmek isteği uyandırdı bende. Kitabı metinlerarası göndermelerin izinde, hayatın amacı ve özellikle yaşamın sonuna dair düşünceler arasında okudum.
Sayfa 63'den bir alıntı yapayım:
"...her insanın kendisiyle ilgili taslak halinde de olsa, karmaşık da olsa, bir düşünceye sahip olduğunu, kendimizle ilgili belli bir düşünceye sahip olmak istediğimizi ve aslında çoğu zaman o düşünceyi kendimizi gördüğümüz hayali bir kişiyle bağdaştırdığımızı anlatmıştı."
Kitap arkası notu, bir de:
"Ayna'ya baktığımızda önce kendimizi mi görürüz yoksa yansımamızı mı? Biz mi kurguluyoruz kendi hayatımızı, yoksa sadece aktörleri miyiz?"

Bu günlerde elimde Tom Standage'in "İnsanlığın Yeme Tarihi" isimli inceleme kitabı var. 
İnsanlık tarihindeki dönemlerin değişiminde besin maddelerinin oynadığı role ilişkin bir kitap bu. Adeta, alternatif bir tarih ve antropoloji metni. İlgiyle, merakla okuyorum.



Bugün yürüyüş yaparken gördüm, sığırcıklar gelmişler. Sürü halinde dans ediyorlardı havada.
Soğuk bir kış en azından soğuk bir Aralık ayı mı bekliyor bizi, ne dersiniz?


4 yorum:

  1. Huzurlar içinde olsun babacığın... Dediğin gibi eksikliklerini hissetmemek elde değil, aradan kaç yıl geçerse geçsin değişmiyor hissiyat...

    Şermin Yaşar'ı ben de merak ediyorum, bir ara okuyacağım inşallah...

    Keyifli geçsin ARalık ♥

    YanıtlaSil
  2. aralık soğuk olsa da huzurla gelsin geçsin inşallah..babanız nurlar içinde dinlensin...sığırcıklar harika..sevgilerimle...arzu ederseniz ben de beklerim sayafama...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Takvimcik,
    Bizim evde de Saatli Maarif Takviminin sözü dinlenir halen.
    Anneme her sene yenisini alır getiririm.
    Blogunuz ne kadar canlı. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  4. Şebnemciğim,
    En güzelinden bir Aralık ayı diliyorum sana, güzel geçsin yeni yılı keyifle getirsin.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!