Perşembe, Eylül 19, 2019

eylül güzeldir

sinemaya gitmek için güzeldir, mesela
bu haftaki eylül günlerinden birinde, emin alper'in "kızkardeşler" filmini hayranlıkla seyrettim
anlatılanlar bir yandan trajedi, diğer yandan doğal ve gerçek...
hikeyedeki kızkardeşlerin herşeye rağmen direnmelerinden etkilendim, en çok
karanlık, bir o kadar da umutlu bir film
oyuncuların hepsi başarılılar, karakterleri giymiş kanlı canlı hale getirmişler
şuradaki eleştiri çok net yazılmış ve tamamen katıldığım bir yazı, okumak için tık, lütfen





eylül'de sanat etkinlikleri canlanır, sergiler yenilenir, mesela
istanbul modern'de canan tolon'un "sen söyle" başlıklı sergisi henüz açılmış
önceki gün, sergiyi taze taze gezdim 
bir kaç işi aklımda, üzerinde kafa yorup duruyorum
bir de daha önceden açılmış "ara güler'in izinde istanbul" fotoğraf sergisi vardı, aynı mekanda
sanırım, yüzümde büyükçe tebessümle izledim fotoğrafları
istanbul'da iseniz, kaçırmayın




eylül'ün gün batımları, dolunayları, denizi seyretme halleri benzersizdir, mesela
nem azalır, hava daha parlak olur
sergi dönüşü, karaköy'den bostancı'ya şehir hatlarının motoru ile giderken martıları seyrettim uzun uzun
suyun üzerinde daire çizip, inip kalkıp balık peşindeydiler
bir de küçük balıkçı tekneleri tek tük denizdeydi, balık peşinde
dalgaya filan aldırmadan bir inip bir çıkıyorlardı
bakıp durdum, martılara ve küçük balıkçı kayıklarına

şu yukarıdaki fotoğraf eskiden çektiğim bir tane 
martılar avlayışlarını seyrettiklerimin kardeşidir, bana sorarsanız
zaten şair dememiş miydi?
"martılar, 
sokak çocukları, 
denizin"

2 yorum:

  1. Yazıların hepsini keyifle okuyorum ama yorum yazamıyorum bir türlü. Eylül benim için şüphesiz ayların en güzeli. Çünkü yaz bitiyor, hiç sevmediğim Ağustos bitiyor, çok özlediğim sahil yürüyüşlerine başlayabiliyorum. Bugünlerde de yine dışarıda olmayı da, yürümeyi de abarttım sanırım. Dizlerimin sinyal vermesinden belli. Ara Güler sergisi tabii ki çok güzeldi, bitmeden tekrar giderim diye düşünüyorum.
    Doğa güzel, dışarda olmak güzel, etkinliklere yetişmekse çok zor. Güzel ve uzun bir sonbahar olsun dilerim.

    Sevgiler,

    Işın

    YanıtlaSil
  2. Işıncığım,
    Ağustos ve Eylül hakkındaki duygularımız benzeşiyor. :)
    Dün birara düşündüm de, aslında bazen sevmediğimiz ayların bile güzel hediyeleri olabiliyor. Diyelim ki, oğlum Ağustos çocuğu! ;) Üstelik doğduğunda senenin en sıcak günüydü. Sanırım, şakacı hayat, bize bazı muziplikler yapıyor sonra da bize bakıp eğleniyor.
    Güzel bir Eylül Ekim yaşayalım ve bir de birlikte bir açıkhava keyfi yapalım, bu defa. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!