Cuma, Mart 27, 2020

KÜLKEDİSİ

Günlerim mutfakta geçiyor, Külkedisi gibiyim.
Sabah önce anneme çıkıp onun mutfağında çalışıyorum, kahvaltı hazırlığı, bulaşık makinesinin boşaltılması filan. 
Sonra eve dönüp, o sırada ancak uyanmış olan kızım için kahvaltı hazırlıyorum ya da o kendisi için bir şeyler hazırlarken yarenlik ediyoruz.
Böylece vakit öğlene yaklaşmış oluyor, yeni yemek pişirmek ya da yemek hazırlığı yapmak zamanı geliyor. 
Sonra akşam faslına kadar olan zamanda, bilgisayardan okuyacaklarımı ya da yazacaklarımı  yine mutfak masasına konuşlanarak yapıyorum. Gerçi, salondaki kütüphanenin masa olabilen bir bölümü var, sorun şu, orada internet iyi çekmiyor. 

Bütün bunlar olurken, evde kendime ait bir çalışma masam olmadığını farkediverdim.
Çalışma hayatım devam ederken, bütün gün masa başında oturduğum için olsa gerek evde ayrı bir çalışma masasına ihtiyaç duymamışım, demek ki. Emeklilik başladığında da çocuklar evde değildi, artık. Onların çalışma masalarına yayılıyordum, şimdi masasız kaldım. 
Bir süre  Külkedisi olmak en iyisi, hem zaten mutfağı seviyorum.



Mutfakta, masada otururken böyle bir misafir geldiğini görebiliyorum hem...
Balkondaki barbekü bacasının önündeki korumalı bölümü sadece çiçeklerim değil, kumrular da seviyor.
Fotoğrafı geçen sene bu zamanlarda çekmiştim, bu sene gelen yok henüz.

8 yorum:

  1. Ben de ya mutfakta ya balkon masasındayım:)) değilsem kesin yayılmış oluyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Benim çalışma masam mutfağa açılan kapatılmış bir balkonda; yani hem mutfakta hem değilim. Mutfak çalışmak için şahane bir alan bence. Ursula da kitaplarını mutfak masasında kurabiye kokuları arasında yazdığını söylemiş zamanında bir yazısında :)

    YanıtlaSil
  3. Foto çok güzel bol misafirli günler

    YanıtlaSil
  4. Ben de duzenli bir calisma masamin olmadigini -ki benim durumumdaki bir insan icin cok garip-, orada burada calistigimi ne zamanki online ders verme durumunda kaldik o zaman anladim. Hani masamin arkasi da ekrandan duzgun cikacak bir yerde olmasi ve surekli olmasi gerekiyordu. Simdilik yatak odamizin bir kosesinde bir yer ayarladik... ama benim gocebe ruhum yine gezecek gibi ya bakalim...
    kolayliklar diliyorum, kulkedisi olmak her kisinin harci degil ;)
    sevgiler (saglikla kalin!)

    YanıtlaSil
  5. Sevdacığım,
    Evin en sıcak ve ışıklı yerleri buralar. En güzeli işte... :)

    YanıtlaSil
  6. Zeldacığım,
    O zaman, Ursula da bırak kendine ait bir oda sahibi olmayı, kendine ait masayı ancak elde edenlerden olsa gerek. :)

    YanıtlaSil
  7. Kalem,
    Sonradan çifte kumrulu olan bir foto buldum, o daha güzel. :)

    YanıtlaSil
  8. Sümüklüböcekciğim,
    Demek ki, evden çalışanlarla ilgili birdenbire ortaya çıkıveren ev halkı görüntüleri ve onlarla ilgili komiklikler çoğu insan için geçerli. :)
    Yeni tür hayat tarzının geçiş süreci bunlar, sanırım.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!