Perşembe, Nisan 30, 2020

RAMAZAN PİDESİNE GÜZELLEME

Yapmasam olmazdı, yazmasam olmazdı; bir güzel pide yaptım, sonunda.
Ekşi mayayı tutturup, havalara uçtuktan sonra  (burada anlatmıştım)  bir iki kez güzel kıvamlı ekmekler yaptım. 
Sonra ne olduysa geçen hafta iki farklı denememde ekmekler kabarmadı, acemi ekmeği gibi oldu. Oysa, fırına vermeden önceki aşamalar iyi geçmişti.
Üstelik, aynı sıralarda kaç arkadaşıma ekmek yapma danışmanlığı veriyordum. Nasıl bir şuursuzluk hali...



Yeni bir hamur yoğurmadan önce, aksiliğin nerede olduğunu anlamaya çalıştım.
Okudum, izledim ve anladım ki, hamuru iyi kabarsın diye fazla yoğurunca, hamur yorulur ve kabarmaktan vazgeçermiş.
Bu defa talimatlara daha düzgün uymak için notlar aldım. Pide tarifini uzatmadan ve abartmadan veren, üstelik ekşi maya kullanan bir tarif buldum ve uyguladım.



Sonuç mükemmeldi, gerçekten çok sevindim.

Bir de derler ki, ekşi maya canlıdır yapanın ruh halini alır. Keyfiniz yoksa, mayanızdan keyifli sonuç beklemeyin.
Doğru sanırım, geçen hafta oldukça moralsizdim. Bu defa pideyi güzel yapmak moral verdi.

8 yorum:

  1. Sevgili Ekmekçi Kız,

    Geçenlerde İBB Başkanının paylaştığı, Halk Ekmek ustalarından birinin püf noktaları da verdiği pide videosunu izlemiştim. Pofuduktu ve kokusunu bile duymuştum:) Ellerinize sağlık, çok güzel olduğunu görebiliyorum; tecrübem var sonuçta... yanlış anlaşılmasın yapan değil de yemesini seven biri olarak:) E moral de yükseltebildiğine göre, ortaya çıkan sonuç alkışı fazlası ile hak ediyor... diye düşünüyorum:) Bakın ben de fark ettim ki yazı bittiğinde, yüzümde başlıktan itibaren bir gülümseme varmış:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Buraneros,
    Şimdi aynı gülümseme yine yerleşti yüzüme, nasıl oluyorsa artık!?
    İki sene önce arkadaşlarla iki günlüğüne Edirne'ye gitmiştik. Arkadaşımın çektiği bir fotoğraf karesini anlatayım:
    Bir fırının önündeyiz. İçeride fırıncı hamurları alıp, kocaman bir kürek üzerine diziyor ve pişsinler diye ocağa yolluyor. Çocuk gibi burnumu cama dayamışım, içeride olanları seyrediyorum.
    Böyle bir mutluluk işte! :))

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuşlar.Baya meşakkatli bir iş ekmek ve pide yapımı,özellikle ev imkanlarıyla. Bu konu ile ilgili çok fazla paylaşım var.Seyrede seyrede kendi tecrübelerimizi de katıp gayet güzel sonuçlar alıyoruz.Ben de denedim bir kaç kez ama her gün yaparmıyım,ı ııh çok zor:)) O kadar zahmet et yap,hemencecik bitiyor.Yaptığım zaman karneye bağlayacak hale geliyorum.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mehtap,
    Ekmek yapmakla uğraşmanın "ev imkanlarıyla meşakkatli bir iş" olduğu konusunda haklısın. Mutfakta bir yandan yemek yaparken ekmek hamuru yoğurmakla uğraşsan dikkatin dağılabiliyor, dikkatini sadece ekmeğe versen, çok zaman gidiyor gibi oluyor. Belki bu işi azimle sürdürünce, zaman içinde bir denge tutturmak refleks gibi gelişebiliyor.
    O kadar zahmetten sonra hemen bitmesin diye karneye bağlamak iyi fikir, hem kilo almak tehlikesinden de korur. :))

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyorlar, ellerine sağlık :) mutfağı çok sevmeme ve zaman zaman ekmek yapmama rağmen bu süreç beni ürkütüyor; en çok o yoğurma metodu... bir türlü doğru yapamıyorum sanırım.

    ve keşke radyodaki oyuna katılsan ekmeklerinle diyorum. sahi sence ekmeğe en çok yakışan melodi ne olur?

    YanıtlaSil
  6. Zeldacığım,
    Teşekkür ederim, emeğime değdi, güzel oldu ne yalan söyleyeyim. :)
    Katlama metodunu ben de görür ve nasıl olacak bu iş diye umutsuz şekilde bakardım. Sonra bir kaç düzgün anlatımlı videoda izleyince denemeye karar verdim. Daha yeni yeni tekniği becermeye başladım diyebilirim.
    Radyodaki oyuna katıldım nihayet. Ekmeğe en çok yakışan melodi nedir? Bu sorunun cevabını verebildim mi acaba? ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!