Çarşamba, Haziran 24, 2020

EMİN ALPER FİLMLERİ, ABLUKA VE KIZ KARDEŞLER

Dün seyredecek film arayıp, internet engeli de olunca eli boş kalmıştım. Meğer seyredilecek film beni geceyarısından sonra beklermiş.
Gecenin bir yarısı gözümü açıp tavanı seyretmeye başlayınca, gidip televizyonda bir belgesel bulmak ve ona bakarken uyuyakalmak planımı uygulamak niyetiyle salona yollandım.
Sırayla zaplarken Star TV'de bir film gözüme ilişti, Abluka yazıyordu altında. Nasıl yani? Bulduğu bütün yabancı aksiyon filmlerini gösteren bir kanal ödüllü bir yerli film mi gösteriyordu? Belki de vakit gece yarısını geçince olabiliyordu, ancak.
Uzun zamandır duyduğum ve bir türlü denk düşürüp göremediğim bir filmi bulunca, üzümünü yedim bağını sormadım daha fazla.


Abluka filminin oyuncuları, yönetmenleriyle birlikte 72. Venedik Film Festivali'nde

Abluka hakkında zamanında okuduğum tüm yazıların hakkı varmış, atmosferiyle insanı zorlayan bir film. Ancak bunu sözünü söylemek için yaşananı aktarmak için yapıyor ve filmin yapıldığı dönem dikkate alındığında yaşananlar nedeniyle adeta hayat sanatı kopya ediyor. 
Abluka bir yandan sosyal diğer yandan psikolojik ve bütünüyle politik bir film. derinlikli ve katmanlı. 
Oyuncuların tiyatro kökenli oluşu nedeniyle, performansları çok başarılı. Canlandırdıkları kişileri karakterler haline getirmişler. Bu başarıda senaryonun ve yönetmenin -ikisi de Emin Alper'in- katkısı tartışılmaz.
Burada, film hakkında bir yazı var. Okumak için tık!



Kız Kardeşler filmindeki üç kızkardeşi canlandıran oyuncular Saray Bosna Festivali'nde 

Abluka'yı zamanında seyredemeyince, Kız Kardeşler'i Eylül'de vizyona girdiği ilk hafta hemen görmüştüm. Görmekle kalmamış, bu ince anlatımlı filmin uzun süre etkisinde kalmıştım. Ne var ki, bloga yazı yazmamışım o tarihte.
Kız Kardeşler besleme verilen kız çocuklara odaklanan hüzünlü konusunu zarif ve gerçekçi bir uslupla anlatıyordu. Oyuncular yine çok iyiydi, çünkü yönetmen hepsini uzun denemeler sonunda seçmiş ve hepsi bol bol prova yapmışlardı. En dramatik sahnedeki zaman atlamalı anlatım beni çok sarsmıştı.

Film için yazılmış bir eleştiri yazısını buraya bırakıyorum, tık lütfen!

Yakın zamanda bir TV dizisi de (Alef) çeken yönetmen Emin Alper'le yapılmış röportaj burada. 


2 yorum:

  1. "Abluka"yı babamın prostat ameliyatı için Ankara'da olduğum kış Gezici Festival kapsamında izlemiş ve çok beğenmiştim. Bir de Mehmet özgür ve Müfit Kayacan Antalya Belediye Tiyatrosu'nun oyuncuları olunca hemşeri ayağıyla daha bir gururlanıyor insan :) ki kendileri tiyatro sahnesinde de çok başarılılar. Mehmet Özgür ve kardeşi-o da tiyatro oyuncusu- Hasibe Özgür arkadaşımın Korkuteli Lisesinden öğrencisi. Antalya Belediye Tiyatrosu sinemaya çok oyuncu verdi, Muhammet Uzuner de o ekipten mesela. Kızkardeşler de sanırım pandemi öncesi son sinema izleyişlerimden biriydi ve çok güzeldi(pardon Altın Portakal filmlerini unutmuşum :)
    Ben de bu aralar Netflix'de Doc Martin'e takılıyorum, kafa dağıtmaya birebir. Sevgiler Ekmekçim...

    YanıtlaSil
  2. Leylakcığım,

    Antalyalı hemşehri kontenjanı olmaksızın da Mehmet Özgür, Müfit Kayacan ve Muhammet Uzuner çok iyi oyuncular, beğeniyle izliyorum kendilerini. :)
    Muhammet Uzuner'i Ankara Devlet Tiyatrosu'ndan sanıyordum, sayende Antalya bağını öğrendim.
    Sinemada film izlemeyi çok özledim, eminim sen de öylesin.
    Ben de Emin Alper'in yönetmeni olduğunu öğrenince Alef'e başladım. Senaryoyu biraz klişe dolu buldum ama görüntüler ve yönetim iyi.
    Söylediğin diziye bakacağım, sağol önerine.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!