Cuma, Haziran 26, 2020

KİTAPLI MİM İÇİN CEVAPLAR

Sevgili dost Leylak Dalı bugünkü yazısında diyor ki:
"Bıktım pandemiden, gün saymaktan, yeni normalden, eski anormalden, maskeden, bulaştan, mesafeden, turkuaz renki ölüm-dirim tablolarından. her gün aynı şeyleri yapıp yazacak birşey bulamamaktan diyor ve belki ortalık biraz canlanır diye bir mim uyduruyorum. En sevdiğim şeyi konu ediyorum, kitaplar ve kitaplıklar, katılmak arzu eden yorum bıraksın ve sayfasında paylaşsın."

Dost sözünü ikiletmek yakışık almaz, hemen başlıyorum.
Bir notum var, bütün soruların cevabını tek günde yazamayacağım, bakalım bugüne ne kadarı düşecek?



Fotoğraf, kitaplığımın büyük ve bütün parçasının. salonun diğer duvarlarında iki ayrı farklı ve daha küçük parça daha var. Ayrıca, çocukların odalarında kendi kitaplıkları var, ev içinde zaman zaman kitaplıklararası transferler olabiliyor.

Şimdi gelelim soru ve cevaplara:


1- Kitaplığınızın temelleri ne zaman atıldı, ilk kitaplığınız devam mı yoksa yıllar içerisinde yeni kitaplıklar mı oluşturdunuz?

İlkokulda okumayı söktüğünden beri eline ne geçerse okuyanlardanım. 
Bana alınan benim aldığım kitaplar için başlangıçta babamın kitaplığında bir rafım vardı. Odamda dolaplı bir çalışma masam olduğunda özellikle ders kitaplarım orada yerleştiler. 
İstanbul'a taşındığımızda kütüphanemiz yenilendi ve o zamana kadar edinilmiş tüm kitaplar için yetecek yerimiz oldu. 
Evlenince, taşınınca, tadilat yapıp kütüphaneyi yenileyince başka kitaplıklarım oldu.


2- Kitaplığınızdaki en eski kitap hangisi?

Kitaplığımdaki en eski kitaplarından bir düzine kadarını anneanemin evindeki kütüphaneden edinmiştim. 
Geçmiş zaman nasıl aldığım biraz sisli! Artık çok yalvararak ve gerçek sahipleri o evden ayrılmış olduğu için mi yoksa el koyarak mı tam hatırlamıyorum.
M.E.B. Dünya Edebiyatından Tercümeler serisinden on tane kadarı kitaplığımın antika eserleridir. Bunlardan iki tanesini yazayım; 1945 basımlı Virginia Woolf'un Deniz Feneri ve 1951 basımlı August Strindberg'in Açık Deniz Kenarında romanları. 


3- Kitaplığınıza ilave ettiğiniz en son kitap hangisi?


Kitaplığıma eklediğim son kitap, sanırım yolda ve umarım çok yakında gelecek olan Olga Tokarczuk'un  Sür Pulluğunu Ölülerin Kemikleri Üzerinde'si. 
Şu anda kitaplıkta duran son okuduğum kitap, Sally Rooney'den Normal İnsanlar.


4- Kitaplığınızda bir başkasından alıp iade etmediğiniz kitap ya da kitaplar var mı? İsimleri neler?


Elimde kalan, başkasına ait bir kaç kitap vardır, muhtemelen. Aldığım kitapları prensip olarak sahibine iade ederim. Geri vermediysem, muhtemelen sahibi "kalsın" demiştir. 
Geçen yaz tatilde okumaya başladığım, bitiremeyince arkadaşımın sende kalsın dediği David Gilmour'un yazdığı Film Kulübü böyle bir kitap, mesela.


5- Kitaplığınızdan bir başkasının isteyip geri getirmediği kitap ya da kitaplar var mı? Hatırlıyorsanız hangileri?


Oooo! O kadar çok kitabım ev dışında gezme halinde ki!
Bir kaç özel ve çok sevdiğim kitap dışında, isteyene kitaplarımı ödünç veririm. Bir kısmı gelir, çoğu gelmez. Olsun, dert etmem. 

Eskiden kitaplarımın peşine sıkı şekilde düşerdim. Bir gün farkettim, aynı kitabı tekrar okumak çok istisnai bir durum. Okuyacak olursam gerekli ise yenisini alırım, hem. 
O zamandan beri kitaplarımın gezilerine karışmam, dönerse benimdir, elbette.

10 yorum:

  1. Sağol Ekmekçim bacım, harika cevaplar, beni kırmadığın için de ayrıca sağol, devamını bekliyoruz. Sarıldım kocaman...

    YanıtlaSil
  2. ben sevdiğim kitapları vermek istemiyorum çünkü geri gelmiyor okurken anı bırakıyorum gibi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok sevimli bir yazı.
    Cesaret geldi yapıcam bu mim'i :)

    YanıtlaSil
  4. Yüreğimin İklimi,
    Sizin cevabınız da güzel olmuş.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Leylakcığım,
    Devamı az sonra geliyor. :)
    Aslında baştan gözümde büyütmüşüm, hepsini birlikte yazabilirmişim. Uzun zanmandır mim işine girmedim ondan ötürü belki. Neyse artık...

    YanıtlaSil
  6. Burcu,
    Haklısınız, vazgeçemez bazen insan.
    Sevdiklerimize sıkı sıkı sarılmak, onlarla ve anılarıyla yaşamak güzel. :)

    YanıtlaSil
  7. Tülin,
    Cesaretinizin sonucunda harika bir yazı çıkmış. :)

    YanıtlaSil
  8. Selam, ben de kitaplı mimden geldim, blogda epey gezindim, izlemeye aldım.

    Ben aynı kitabı defalarca okuyabilenlerdenim :)

    Mime katıldım, beklerim sizi de
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Günlük,
    Hoşgeldiniz! :)
    Mimin devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!