Cuma, Ocak 01, 2021

Yeni Yıl Armağanı

31 Aralık günü  akşamüstüydü,  sofrayı hazırlarken kapı zili çaldı, kargo geldi ve bu yılbaşının yegâne armağanını getirdi. Çok mutlu oldum. 

İki gün öncesinden armağanımı biliyordum aslında, 29 aralık sabahı canım Leylak Dalı'nın mesajıyla   başlamıştı her şey. 



- Sevincim günaydın. Bu yılbaşı pek kimsesiz, pek mahzun geçecek, biraz keyif katmak istedim, Yemek kitaplarını seviyorsun biliyorum. Sana Şemsa Denizsel'in kitabını yollamak istiyorum bu pandemili yılbaşının anısı olarak. Lütfen kabul eyle ve bana bir adres yaz 


- Günaydın Nurşenciğim. Ne kadar hoş bir sabah oldu bu sayende. Çok çok teşekkür ediyorum. Hiç zahmet etmesen diyeceğim...
Kargoya gidip paket vermek filan gibi işlerle uğraşmasan...

- Kargoya gitmeyeceğim Sevincim, Babil aracılığı ile gelecek netten sipariş. Gönül içine iki satır da yazmak isterdi ama şartlar malum.

- Haa tamam o zaman, harika. Peki madem, adres yazayım.

- Yaz tabii canım, sana bir kart yollamıştım bir türlü ulaşamamıştı hatırlıyor musun, şu ilk kart etkinliği yaptığımız yıl, iş adresindi sanırım ve PTT süper çalışmıştı, tıpkı bizim mahalleninki gibi. 
O kartın içine keçeden yaptığım bir ekmek dilimi de koymuştum, en çok ona yanarım. O ara keçelere sarmıştım, şimdi iğneye iplik geçiresim yok.

- Evet, iş adresiydi o. Güya daha kolay ulaşsın diye onu yazmıştım. Her tür tebligat kaybolmadan gelirdi oysa. Şimdi tek adres var neyse ki. Ve de cevval bir kadın posta dağıtıcımız

- Bu kargo olunca ulaşır nasılsa. Annene sevgilerimi ilet. Şimdiden sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyorum.

- Çok teşekkür ediyorum, ileteceğim. Bu arada Semsa'yı da pek severim. 

- Ay ben de! Bu kitap çok tatlı, konuşur gibi yazmış, Kulaktan Dolma Tarifler adı da.

- Biliyorum, alacaktım, sonra deyip bırakmıştım kaç sefer 

- Bak bana kısmetmiş :)

- Evet yaa, ne güzel anısı da olacak şimdi.

- Keşke bir kart koyabilseydim içine ama sen benim adıma yazarsın bir şeyler 

- Yazarım tabii. Ben de çok öpüyorum.


Leylakcığıma verdiğim sözü tuttum, kitabın iç sayfasına kurşun kalemle bir not düştüm.

Kurşun kalemle, çünkü yarın bir gün İstanbul'da, Ankara'da, Antalya'da -artık neresi kısmetse- buluştuğumuzda istiyorum ki, sevgili arkadaşım içine iki satır yazsın.

Her ihtimale karşı olarak bu yazı burada dursun, güzel anılara belge olsun.


6 yorum:

  1. Ayyy Sevin utandım ya :)))Canımsın, tez bitsin bu günler, bir fincan kahvenin başına oturup Şemsa'yı ve tariflerini konuşalım, tabii sadece Şemsa değil, konuşacak neler birikti neler, sevgiyle kucaklıyorum. Küçük mutluluklar eksik olmasın hayatımızdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkolsun cancağızım, ben mahcubum ve de mutluyum. :))
      Buluşunca konuşacak konu mu ararsın? Pek çok pek... Olmadı yaratırız. :))

      Sil
  2. Ne hoş detaylardır bunlar. Yazıyı okudum, gülümsedim. Her ikinize de sevgilerimi yolluyorum:) Keyifli okumalar , lezzetli sofralar olsun...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler, Şemsa tam kafama göre yemek yapıyor, "bunu şununla pişirsem ne olur"cu, eminim güzel fikirler çıkacak. :)
    Bende de sevgiler. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!