Cuma, Mart 12, 2021

GERÇEKTEN Mİ !?

Sabah. 
Bu sabah erken uyanmadım iyi bari diyorum, yedi buçuğu geçmiş saat. 
Oğlum banyoda, hazırlanıyor. 
Sesleniyorum, cicimama yapayım mı yavrum?
Cevap anında geliyor: Ooo! Tabii annecim, harika olur.

Biraz sonra.
Ben mutfaktayım, yumurta çırpıp peynir rendeliyorum.
Oğlum koridordan sesleniyor: Dün gece alarmı duymadın mı anne?
Ne alarmı yavrum? Apartmanda alarm mı çaldı?
Oğlum yanıma geliyor, sakince anlatıyor: Elektrik kesilmiş herhalde, ondan olmalı, bizim ev alarmı çaldı.
Annenin ağzı bir karış açık kaldı, soruyor: Bizim alarm mı çaldı yani? Ben duymadım hiç bir şey valla. Sen kapattın herhalde?
Kapandı evet, ama ben mi kapattım emin değilim. Bir dakika kadar çaldı, ben bir yerlere bastım filan, sonra bir an bıgbıg dedi, sustu.
Ciddi misin? Bir dakika çaldı ve ben duymadım öyle mi? 
E, duymadın herhalde, kalkmadığına göre...

Beş on dakika sonra, tepsiyi fırına veriyorum ve iki saniye sonra çıkarıyorum. Tepsinin üstüne, cicimamaların altına serdiğim fırın kağıdı tutuştu!
Oğlum yardıma koşuyor, üfleyip, pat patlayıp kağıdı söndürüyor.
Ay pardon diyorum, yanlışlıkla  üst rafa koymuşum, bir alta takacaktım, ızgaraya deyince tutuştu tabii.
Oğlum gülüyor,  alttan alta astroloji merakımla dalgasını geçerek soruyor: Merkür filan mı geri gidiyor anne?
Yok yaa, ne merkürü diyorum, yerinde duruyor o. Benim akıl takılı kaldı, nasıl oldu da alarmı duymadım ben?

Artık hiç demeyeyim, yok uykum hafifmiş de, çıt çıksa duyarmışım da, zaten bu ara az uyuyormuşum da...

10 yorum:

  1. Sevgili Okul Arkadaşım,


    Tespit doğru, az uyku ama derin, sebep bu:) Geçen gün benim başıma geldi, oğlanlar benim odadan yastık almaya gelmişler, bir ses duyuyorum ama salondan geliyor sanıyorum. Gariptir çıt etse ayağa dikilen ben devam ediyorum. Ta ki uyanınca sabah, ve odada bir faaliyet olduğunu anlayınca soruyorum ve cevabı alıyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Valla bilemeyeceğim, Sevgili Okul Arkadaşım, ne desem boş! :))
    Bazen bir kaç gece üst üste az uyuyunca sonra bir gece uykusu hediye oluyor, belki de. :)

    YanıtlaSil
  3. Kafalarda başka bir şey olunca insan yaptığı şeye de dikkat etmiyor gerçekten aman dikkat edelim... Uykunuz gerçekten derinmiş sesi duymamanız açısından :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili DoDe,
    İşte konu da o zaten, uykum hiç derin değildir. O nedenle şaştım kaldım. ;)

    YanıtlaSil
  5. O derin uykular da özleniyor, o cicimama hazırlama telaşları da... Zaman bir yandan sayıca çoğaltırken, ruhen yanlızlaştırıyor mu nedir ?

    YanıtlaSil
  6. Ben de çıt desen uyanırım ama bu satırları okuyunca acaba öyle mi zannediyorum diye şüpheye düştüm:)

    YanıtlaSil
  7. uykunun derin zamanına gelmiş. olur öyle, kafana takma :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Tülin,
    Özleniyor tabii, özlenmez mi? :)
    Ruhen yalnızlaşmak konusu derin, halen deneyimliyoruz bence. Bakalım neler olacak? :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Sezer,
    İşte bazen eğrisi doğrusuna geliyor ve nadir de olsa uykular derinleşiveriyor. :)

    YanıtlaSil
  10. Şulem,
    Öyle diyorum ben de, artık çaresiz. :))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!