Pazar, Nisan 18, 2021

az bi dur şöyle, geride kal biraz, rahat bırak yavrucağı...

...dedim içimden. 
belki içimden dedim sanıyorum, dalları uzaklaştırmaya çalışırken, o minik helezonları erguvancığın dallarından ayırmaya çalışırken filan, maskenin altından söylenmişimdir, kesin.

sabah erken uyandım ve sokağa çıktım.
ne kadar arka yol, ne kadar kimsenin uğramadığı sokak varsa ev civarında -sokaklararası zigzag yaparken biraz uzaklaşmış olabilirim- neredeyse parmaklarımın ucunda, yürüdüm.
hoş, ben öyle tenhalara kaçarken gençler okulların önünde sınav kuyruğundaydı. içimden dua ettim, sağlıkla, zihin açıklığıyla atlatsınlar dedim.

konuyu dağıtmayayım, birbirine paralel iki sokak arasında uzanan, araba geçmeyen, dışarıdan bakılınca bahçe yolu gibi duran, yaya geçişine açık olan aralıktan geçtim ki diğer sokağa ulaşıp, yolumu azıcık daha uzatayım.
aralığa bakan apartmanların bahçe duvarlarında, otopark çitlerinde amerikan sarmaşığı denen bol yeşil yapraklı yeşili parlak sarmaşıktan var, genellikle. bunlar, yerlerini sevince, çok yayılıyor ve ortamı iyice kaplayan cins sarmaşıklar.

sol taraftaki hafif girintinin önünde ışıldayan gencecik bir erguvan fidanını gördüm, bir anda.
hemen yanına gidip seyredeyim derken, içimden konuşmaya başladım:
-bak sen, bu kuytuda bile bulup dalını kırmışlar,
-neyse, öbür dallar sağlam,
-peki bu kuru dallar nedir?
-e, bunlar sarmaşıktan geliyor!
-yani koca duvara yayıldığı yetmemiş, şimdi şuncağıza mı sarılacaksın?
-dur bakayım şöyle, ayrıl bu daldan, geride dur, senin arkadaşların burada!

sarmaşığın iki koca çengel gibi erguvana sardırdığı helezonları çözdüm, sarmaşık dallarını duvara doğru götürdüm.
bir gören olsa, bu da sarmaşığa takmış diyecekler, herhalde.
varsın desinler, yarın gidip kontrol edeceğim, sarmaşık uslu duruyor mu, yoksa yeri yetmemiş gibi erguvana doğru sarkmaya devam ediyor mu?



önde genç erguvanın çiçeklerinden birisi, diğer dallar üzeri açmaya niyetli tomurcuk dolu.
arkada görünen duvarı sarmış sarmalamış ve sınırları aşmaya kalkışan sarmaşık.
lütfen, doğaya müdahale etmemeli demeyin, sarmaşığa zarar vermedim, erguvanın nefes alması içindi yaptığım, çok genç bir fidan o, büyüsün, güzelliğini yaşasın biraz. 

6 yorum:

  1. Siz sabahın ve erguvanların güzelliğine şahitlik ederken ben de o sınavda görevli olarak hayal kuruyordum:)
    Ne güzel anlatmışsınız... Sokakları özlediğimi fark ettim okurken.
    Erguvanlar açtıysa adalara gitmeli...
    n...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaklarda alabildiğinde uzaklarda yürümeyi özledik, evet. :)
      Adaya gidebilmeyi iple çekiyorum ayrıca. :)

      Sil
  2. Erguvan büyüyecek daha... Bence de sarmaşık abisi biraz izin versin ona .)

    YanıtlaSil
  3. Bugün gidip baktım, ne durumdalar? İyiler, sorun yok, sarmaşık uslu duruyor. :))

    YanıtlaSil
  4. Müdahale değil, küçük bir yardım:) Büyüsün tabii...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam işte! Aradığım destek buydu. Teşekkür ederim Sezerciğim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!