Cumartesi, Ekim 30, 2021

Bir Tavşan Kulağı'nın Maceraları

Kargo beklemek.
Pandemi günlerimizin olmazsa olmazı.
Gerçi, önceden de uzaktan yaptığımız alışverişler için kargo beklerdik, ancak son iki sene daha çok bekledik yollarını. Bazen bütün gün evde olduğumuz halde günün sonunda "geldik, bulamadık" mesajı düşünce cep telefonuna ya da "yoğunluk nedeniyle teslim edilemedi" mesajı, sinirlendik. Bazen ummadığımız bir hediye geldi, çok sevindik. Bazı firmalar düzgün ve hızla teslimatı başardı, bazısı çarşafa dolaştı.
Bu girizgâhın sebebi, tahmin edeceğiniz gibi bir kargo hikayesi, hatta hikayemiz.

Hafta başında Çiçeksepeti'nden bir sipariş verdim. İstedim ki, Leylak Dalı'ma küçük bir neş'e kaynağı, bir kış enerjisi ulaşsın. 
Sıklamen, sevdiğim kış çiçeklerinden; hem bahara kadar açar, hem bir sonraki mevsime kalır, hem de renkleri mordan, fuşyaya, kırmızıya kadar capcanlıdır. 
Leylakcığıma sıklamen göndermek istedim. Ahan da! Antalya'da yokmuş! İşte o an uyanmalıydım, ama, azimle devam ettim. Antalya'da yoksa, olan yerden gider dedim. Olan yer Bursa'nın Mimoza'sı imiş. Tamam, siparişi verdim, kargonun gidişini izliyorum, hiç fena değil. Bir buçuk günde Antalya'ya ulaştı. Bunun üzerine Leylakcığıma haber verdim, kargo takibin linkini de gönderdim "yarın kapın çalınırsa nereden çıktı deme, çiçeğin geliyor" dedim. 
E, ama, çiçek "yarın" gitmedi! İyi peki, öbür gün gider dedim.  Öbür gün de gitmedi! Duruyor kargo şirketinin ofisinde. Haritadan bakıyorum, yakıncacık duruyor, neden götürmüyorsunuz madem? Mesaj geliyor, "yoğunluk nedeniyle teslim edilememiştir". Haydi bakalım, buradan yakınız.
Dün bayram, bugün cumartesi, kargo yine kıpırdamıyor. Araya pazar giriyor, sonraki gün pazartesi, iyi de o güne dek çiçekte can kalacak mı?

Bugün bir birimizden habersiz Leylakcığım kargo şirketini, ben çiçeksepetini dürtüklemişiz. Birbirimize haber verince anladık. 
Çiçeksepeti, benim "kargom teslim edilmedi" şikayetime hiç bir işlem yapmayıp bir de müşteri memnuniyeti anketi gönderince tepem attı, mail yazdım. Sonunda bir müşteri temsilcisi "çiçeksepeti insanı" karşıma çıktı, ona derdimi anlattım. "Kargo bugün yarım gün çalışıyor, pazartesi mutlaka teslim edilecek" sözü aldım, biraz umutlandım. 
Durumu Leylakcığıma haber verdim, az sonra "kargodan mesaj geldi, çiçek geliyor galiba" yazınca, "heyecan dorukta" dedim. 
Aa! Az sonra sahiden teslim edildi çiçek. Kargonun matrak çalışanı "apla yukarı çıkmayayım, sepet salla" demiş. Böylece sıklamen ve saksısı havadar bir şekilde yukarı çıkmış. Sağolsun getiren.


Diyeceksiniz ki, sen deminden beri bir sıklamen tutturdun, başlıktaki tavşan kulağı neyin nesi?
Tavşan kulağı ve buhurumeryem, sıklamenin diğer isimleri efendim.
Keyfinize göre çağırabilirsiniz kendisini.
Soğuk yer sever, kış çiçeğidir, balkonda güzel olur mesela, haftada iki dibinden su verirseniz mutlu olur. Kuruyan çiçeklerini koparıp, fazlalaşan yaprakları keserseniz, yeniden bol çiçek verir ve yumrulu bitki olduğu için çok yıllıktır, uzun süre sizinle yaşar.

16 yorum:

  1. Ahhh bu kargolarla uğraşmayan yok sanırım. Kocaman koliyi caddenin ortasından taşıttıklarını bilirim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir taraftan söyleniyorum ya, diğer taraftan ne kadar zor koşullarda ve az ücretle çalıştıklarını tahmin ettiğim elemanlar için üzülüyorum.
      Öyle iki uçlu sıkıntı...

      Sil
  2. Ya boşver böyle daha heyecanlı ve maceralı oldu sanki, öncesinde biraz başımızı ağrıtsa da sonu güzeldi. Kıpkırmızı sıklamenlerimle geçireceğim kışı bu yıl, ismi malum :)Tekrardan teşekkür ediyorum. Ha bir de annem "pıtırcık" derdi sıklamene, gerçek miydi, annem mi uydurmuştu bilemedim şimdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyor musun? Ben de kızıma pıtırcık derim bazen, hatta pıtırgül olur, bazen. :))
      Muhtemelen anneciğin için de sevgi ifadesiydi o sözcük. :)

      Evet haklısın, bir küçük maceramız ve ortak anımız oldu, güzel oldu. Bütün kış ışıldasın sana o saksı. :)

      Sil
  3. Kırmızısını hiç görmemiştim! Bizde hep fuşya pembesi açık pembe ve beyaz var..
    Ay ben de özeniyorum ben de çiçek göndermek istiyorum Leylak Hanımcığımıza :) İmrendim şimdi!!! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.ciğim,
      Fuşya, pembe, beyaz dışında bu güzel kırmızısını da çok severim. Bir de çiçeklerin ucu dantela gibi kıvrık olanlar var, güzel olurlar. :)
      Bak şurada bir fotoğrafı var:
      https://ekmekcikiz.blogspot.com/2008/03/siklamen-ve-afrika-menekesi.html

      Sil
  4. çiçek sepeti genelde gayet iyidir ama bu sefer seni amma zorladılar yahu! neyse sonu güzel bitmiş en azından!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatayı baştan yaptım, işin içine kargo girmeyecekti. Çiçekçi doğrudan götürse, tek hareketle, iyi olurdu.
      Neyse, "sonu iyi biten her şey iyidir" derler ya, ondan oldu. :))

      Sil
  5. Bazen talihsizlikler oluyor ama sipariş verip kargo beklemeyi seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapınızın çalıp, size bir paket gelmesi keyif veriyor. Aksilikleri olmasa daha keyifli olacak, belki. :)

      Sil
  6. Internet alışverişini sevmem, çok az yaparım. İşte bu yazıdaki gibi aksilikler gerer beni:) Aslında olan alışverişlerimde de sıkıntı yaşamadım. Şimdi böyle dedim diye kesin benim de başıma bir kargo olayı gelir:)
    Yazının sonunda çiçeğin kaybolduğu ortaya çıkacak sandım. Neyse ki ulaşmış. Yeni yerinde güzel güzel yaşasın. Ne tatlı insanlarsınız! Kocaman sevgiler benden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında evde bulunmadığınızda alternatifi olan bir teslim yeriniz varsa, genellikle sorun olmuyor. Yine de geriliyorum, yalan yok.
      Bu defa dizleri nedeniyle sıkıntı olmasın düşüncesiyle Leylakcığıma haber verdim diye iki kat gerildim.
      Neyse, sonu iyi bitti. :)
      Benden de kocaman sevgiler. :)

      Sil
  7. Ben sonunda "kapı çaldı ve sıklamenler bana geldi" yi beklemiştim. Bir lojistikçi karısı olarak hiiiç şaşırmazdım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bir an, ben de "bu kadar bekledi yoksa bana mı gelecek" düşüncesine kapılmadım değil. :))
      Lojistikçi olmak hiç bana göre değil, aksilik olmasın diye her işi kendim yapmaya kalkarım filan... :))

      Sil
    2. ahahahaah, aynı Hakan :P adam yaşlandı valla.

      Sil
    3. Yaşlandırır böyle bir idarecilik, kesin.

      Sil

Hoşgeldiniz!