Çarşamba, Mart 15, 2023

Kadıköy'de Ege Mavisi

Sabah Kadıköy'de işim vardı, Nüfus Müdürlüğüne gittim. İşim gecikmeden bitti, biraz Kadıköy Çarşısı'nın tenhalığının keyfini çıkardım, gezdim, etrafa bakındım. 

 

Şimdi, oradaki son cümleden devam edeyim; Beşiktaş / Adalar iskelesinin sol tarafına geçtim, deniz kenarında durdum. Denizin ışıltısı gözümü aldı.
O sırada iskeleden Beşiktaş vapuru ayrılmış, hızla mendireğe doğru ilerliyor. İstanbul'da deniz kenarında durduğumda, bakmayı en sevdiğim manzaralardan birisi iskeleye vapurun yanaşması kalkmasıdır. 
Vapura mı baksam, denize mi bilemedim.


Beşiktaş vapurunun hemen arkasından Adalar vapuru da kalktı.
Dur şunu da çekeyim, nereden alayım açıyı derken, ancak yetişebildim.
O arada iskelede bekleyen deniz taksi de kadraja girmiş.
Ve denizin mavisi yine rol çalmakta.



Şimdi biraz daha sola kaydım, Beşiktaş motor iskelesinin yanındayım. 
Deniz sadece mavi ve parlak değil, berrak da, hatta pırıl pırıl.
Uzun zaman sonra ilk kez içimde şu denize girsem arzusu uyandı. 
İçimdeki his şu; sanki Marmara'da koca metropol İstanbul'da vapurların yanaşıp kalktığı, genellikle boz bulanık suyla çevrili bir iskelenin kenarından değil, Ege'de az sonra tekneyle açılacağım bir iskeleden denize bakıyorum. 
Anlaşılan, kaç gündür sert esen poyraz sadece havamızı değil denizimizi de parlatmış!

12 yorum:

  1. Gerçekten pırıl pırıl, şıkır şıkır bir deniz... Ege denizi, kalbinize doğru ışımış :) Kadıköy yıllarımı verdiğim semt. Her bir köşesi değerlim. Teşekkür ederim bu güzel kareler için. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni de mutlu etti Sevgili Momentos, Güzel bir zamandı, paylaşmak keyifli oldu. :)

      Sil
  2. Renklere bayıldım! Hele o berraklık, dediğin gibi poyrazın işi olabilir ancak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Poyraz, üstüne de bir tutam lodos hatta, her zaman iyi gelir şehrimize. :)

      Sil
  3. En son Kadıköy'e asker alışverişi için gitmiştim;) puslu bir havaydı. Dünkü şahane havada harika manzaralar çıkmış. Vapurlar İstanbul'un en havalı araçları, çok güzeller, başka şehirlerde böyle güzel durmazlar bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asker alışverişi, bilirim onu, biz de yapmıştık, bir liste vardı ne lazımsa alınıyordu. :)
      Hayırlı teskereler olsun, tekrar. :)
      Vapursuz İstanbul gerçekten hayal edilemez bir görüntü, benim için de.

      Sil
  4. gerçekten ege! nasıl özlediysem birden nasıl içimde fırtınalar koptuysa.. sen her rengini paylaşıyorsun zaten, ben de sanal turist.. olsun değil mi ama, böyle de güzel :) teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu renk, bu iskelede pek ender rastlanacak bir durum C.ciğim. Marmara'nın içine Ege kaçmış gibi. :))

      Sil
  5. şu istanbul ne acaip bir şehir değil mi yahu? geçenlerde konuştuğumuz İlhan şiirindeki gibi: "taptık ulan sana, unuttun mu, taptık" diye bağırasım geliyor bazen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da böyle anlardaki İstanbul'a söylenmiş olmalı o sözler, değil mi? Haklısın Şulem. :))

      Sil
  6. Merhabalar.
    Yeyüzünde ne yeşilin ne de mavinin kıymetini bilen kaldı!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerinize katılmamak ne mümkün! Umarım dileğiniz gerçek olur. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!