Pazar, Nisan 02, 2023

Selam Ekmekcikız, yine beni boşladın, ne fenasın!

 ...demesin sevgili blogum. 
Üzülüyorum sonra. 
Gerçekten.
Her gün öte tarafa yazıyorum da burası böyle iki üç yazıyla ay geçirince içim sızlıyor.

Bu ay okuduğum kitapları yazayım, en azından burada derli toplu dursun. Gel gör ki, okuya okuya dört ince kitap okumuşum; öyle pek parlak bir tablo değil. 

İlk kitap bir Gülten Akın seçkisi "Deli Kızın Türküsü" 
Gülten Akın şiirlerini bir kitapta, toplu olarak ilk kez okudum. Gecikmiş olsam da kendisiyle tanıştığıma memnunum. 
Sevdiğim bir şiirini  buraya alıyorum:

UZUN YAĞMURLARDAN SONRA
 
Sen yağmurlu günlere yakışırsın 
Yollar çeker uzak dağlar çeker uzak evler 
Islanan yapraklar gibi yüzün ışır 
Işırsa beni unutma 

Alır yürür sıcak mavisi gökyüzünün 
Kuşlar döner uzun yağmurlardan sonra bir gün 
Bir yer sızlar yanar içinde büsbütün 
Her şeye rağmen ellerin üşür 
Üşürse beni unutma 

Yeni dostlar yeni rüzgarlar gelir geçer 
Yosun muydum kaya mıydım nasıl unuturlar 
Kahredersin başın önüne düşer 
Düşerse beni unutma    

1954



İkinci kitap, Selçuk Baran'ın öykülerinden bir seçki "Öğle Saatleri"
Hakkında okuduğum yazılardan Selçuk Baran'ın zamanında kıymeti pek bilinmemiş bir yazar olduğu izlenimini edinmiştim. Nursel Duruel'in yayına hazırladığı kitabı okuduktan sonra bu fikrin doğru olduğuna kanaat getirdim.
Selçuk Baran, günlüğüne "..hiçbir şey sözcükleri kullanmak kadar güzel, büyüleyici ve heyecan verici değildir " yazmış bir kadın. Onun sözcük sevgisinin yarattığı ve yaşattığı dünyayı tanımak güzel bir tecrübe oldu.

Üçüncü kitap, öykülerini okumayı sevdiğim bir siyasetçinin son öyküleri, Selahattin Demirtaş'tan DAD.
Bazen düşünüyorum da, koşulların zorlaması nedeniyle hapishanede  bir direnişe dönüşen yazmak eylemi yerine, kendiliğinden yazar olsaydı ne olurdu? 
"Yazabildiğim sürece varım, varsam yazmalıyım" diyor yazarımız.  

Son kitap bir çeşit nehir söyleşi ya da geniş röportaj "Ben Koşarım Aşağlara, Koşarım"
Erhan Altın'ın Tomris Uyar'la Turgut Uyar üzerine yaptığı söyleşi.
Turgut Uyar gibi sevilen ve dünyaya erken veda etmiş bir şairin ölümünden sonra,  yazar eşiyle  yapılmış söyleşi, okurun merak ettiği pek çok alanda ip uçları veriyor.
Ben en çok şairin matematik merakından  etkilendim, şiir kurmak ve matematik zekası benzerliği ilginç geldi.

Nisan ayı kitapları neler getirecek? Meraktayım doğrusu.


14 yorum:

  1. Kitaplara ince demişsiniz ama içerik olarak oldukça kabarıklar. :)
    Nisan ayı güzellikle getirsin size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Momentos. :)
      Nisan güzelliklerini hepimize tüm yurdumuza cömertçe bağışlar umarım. :)

      Sil
  2. mart ayı kitaplarına bayıldım :) turgut uyar söyleşisini bana ayırır mısın rica etsem?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki ayırdım bile, ilk fırsatta ulaştırırım. :)

      Sil
  3. evet ama burayı da ihmal etmeyin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle çok istiyorum ki, burada daha çok yazabilmeyi...
      Bu aralar zamanlar dar geliyor galiba.

      Sil
  4. Ben de bu tarafa öyle alışığım ki...:) Ama öte tarafı da takibe aldım az önce:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sezerciğim :)
      Burası ağır abla takılıyor, öbür sayfa biraz zıp zıp; her gün cıvıldıyor. :))

      Sil
  5. İnce mince ama bence çok güzel kitaplar okumuşsun ekmekcim... Ben de bu sene daha düzenli bir okur haline geldim şimdilik... Umarım böyle devam ederimç
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzliyorum düzenli okuma pratiğini, tebrik ederim. :)
      Okumaya tutunmak iyi geliyor insana. :)

      Sil
  6. İki blog zor azizim ama ikisinin de ruhu başka :) Sen yaz biz her yerde okuruz.. Bu goodreads'te çetele tutmak işini ben çok hafife almıştım ama hakikaten okuma hızım arttı. Bir yerlere not düşmek demek ki insanı motive ediyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not düşmek konusunda haklısın, kesinlikle motivasyonu artırıyor.
      "Yazalım da nereye olursa olsun" insanlarıyız zaten, söylensek de yazıyoruz işte. :))

      Sil
  7. Şiir beni benden aldı. Denk gelmemiştim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seçkide okuduğum zaman sevdim. :)
      Sevgiler.

      Sil

Hoşgeldiniz!