Pazar, Kasım 26, 2023

UZAKTAN YAKINDAN

Hava buz, yürürken gözlerimden yaşlar akıyor, sık sık burnumu siliyorum. 
Sahile indim, üşümek ihtimalini göze alarak, üşüyeceğimi bilerek.  
Hem üşümek iyidir, insanı dinç tutar, yeter ki sırtın pek olsun, başın boğazın sarmalanmış olsun.



Sahil parkındaki tadilat, düzenleme sürüyor, sanırım üç hafta oldu, bugün ağaç dikiyorlardı, belki yakında biter.
Dün geceki yağmurdan sonra çamura batmadan yürüyüş yoluna ulaşmak imkansız neredeyse.
Tek seçenek, uzun bir yürüyüşle otoparkın içinden geçip, Beltur cafeye ulaşmak ve oradan sahildeki yürüyüş yoluna çıkmak.
Deniz yine kabarık, yeşilimsi dalgalar sahili dövüyor. 
Hava kopkoyu bulutlarla kaplı olmasına rağmen adaların arkasından karşı sahil gözüküyor.



Her pazarın hatta sıradan bir hafta içi gününün tersine yürüyüş yolu neredeyse boş, hiç bisiklet geçmiyor, galiba bir kişi koşuyordu.
İki genç adam konuşarak arkamsıra yürüyorlar, ben fotoğraf çekmek için durunca beni geçiyorlar. 
Bir kaç adımdan beri duyduğum sesleri netleşiyor, birisi diğerine gitmeden önce Mart Nisan gibi evi satmayı düşündüğünü, kira işleriyle uğraşmak istemediğini söylüyor. 
Arkadaşı bu düşüncesini onaylıyor, böylece geri dönüş ihtimalini engellemiş, tüm bağları koparmış olursun diyor. 
Bu konuşma bana aynı anda bin tane düşünceyi çağrıştırıyor sanki içim sızlıyor, ne denir ki gidenin şansı ve yolu açık olsun. 



Üç kare fotoğraf çekiyorum, biraz yürüyorum, geri dönüp çektiğim fotoğraflardan uzak açılı olanın bir benzerini tekrar çekiyorum.
Mesele şu, objektifi görünen görüntüyü bir kat uzaktan ve bir kat yakından çekmeye ayarlamayı öğrendim, geçende tesadüfen.
Evet biliyorum, işi bilenlere komik gelebilir, öyle işte, telefonu alalı bir seneden fazla geçti, işin ilmini almaya yeni başladım; bu da bir şeydir.
Suadiye tarafındaki çıkış gözüme uzak geliyor, dönüp geldiğim gibi Beltur'un içinden cadde tarafına çıkıyorum, karşıya geçiyorum, Tan sokaktan yukarıya yürüyorum.

Fotoğraflar için not:
İlk fotoğraf geniş açılı olan, adalar daha uzak gözüküyor, karşı kıyı ve bulutlar etkileyici, kayalıktaki ağaçların ucu gözükmekte,
İkincisi olduğu gibi, göze görünen haliyle, adalar yakına gelmiş, kayık barınağı daha net, kayaların üstünde manzara seyreden bir kedi var,
Sonuncusu daha dar açılı, gözün gördüğü biraz büyümüş, bulutlar sanki biraz daha masum, kayıklar, adalar ve karşı kıyı yakınlaşmış, Heybeli ve Büyükada kadraja girememiş, manzarasever kedi oldukça belirgin,

Uzaktan yakından aynı manzaraya bakınca gördüğümüzün farklılaşması gibi,  bir olaya, bir kişiye uzaktan bakmakla yakından bakmak gördüğümüzü değiştiriyor.
Peki, siz hangi manzarayı tercih edersiniz?

22 yorum:

  1. Buralar da soğudu artık. İzmir'de denizle kara buluşmuş. Hiç kimseye zarar gelmesin diliyoruz.
    Son cümlede bir soru vardı, ben 3 fotoğrafı da beğendim. Farklı bakış açıları, insanların farklı ruh halleri gibi kişiliğimizden farklı anların yansıması gibi. Her biri bir başka özelliğiyle değer kazanıyor. Gene e 3. fotoğraf favorim olurdu. Onda her şey yerini bulmuş, daha net ve şeffaf.
    Soğuklarda üşütmeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafları gördüm, İzmir'de fırtınan etkileri zorlu olmuş, gerçekten aşırı hava olayları korkutucu oluyor. :(
      Doğrusu benim gönlüm de 3.den yana gibi ve tercih nedeninize katılıyorum. Yine de biraz 1.yi kayırmak istiyorum, uzaklara bakmak, geniş açıyla görmek de iyi geliyor bana.
      Teşekkür ederim, sevgiler. :)

      Sil
  2. hepsi güzel bence ama sanırım ben en yakından olanı tercih ederim. kedinin ve kayıkların netleştiği versiyonu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakından baktıkça, gördüğümüzün daha çoğunu hissediyoruz belki de... :)

      Sil
  3. Hepsi güzel ama sanırım sonuncuyu tercih edeceğim, detay görmek güzel oluyor yakından yakından :) Sabah Ankara'ya kar yağdı bir miktar, sonra caydı güneş çıktı. Şimdi soğuk ve bulutlu. Benim kafa da bulutlu, tansiyon normal oysa ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de yakını sevenlerdensin Leylakcığım, daha samimi sanki. :)
      Tansiyon normale dönse de ilacın etkisi tam oturmadı belki, yavaş yavaş o da düzelecek, umuyorum. <3

      Sil
  4. İstanbul'a nihayet kış geldi yağmur heryeri tertemiz etti sokakta evsiz barksiz olanlara Allah yardım etsin kiş gelince sahipsizler ve sokak hayvanlarının işi çok zor belediyelerden full hizmet bekliyoruz inşallah.. resimleriniz çok güzel :) sizi takibe aldım banada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zarifsiniz, teşekkür ederim beğeniniz için. :)
      Kışın sokakta olmak, her zamankinden daha zor ne yazık ki...

      Sil
  5. Selam üç fotoğrafta da ayrı ayrı çok güzel. aralık ayının ya yedisi ya da on dördünde İstanbul'a geleceğim. eğer sizde isterseniz Küçükyalı'da olacağım. Sizle ve Şule hanımla uygun olursanız tanışmak görüşmek isterim. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ufukta İstanbul yolculuğu var demek ki.
      Sevgili Zehra, geldiğinizde haber verirseniz, görüşmeyi isterim, ben de. Sevgiler. :)

      Sil
  6. İkisi farklı alanları öne çıkarmış çekim açısına göre. Birinde deniz diğerinde gökyüzü vurgulanıyor. Ben her zaman gökyüzünü sevenlerdenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu ben de bir gökyüzüseverim, yanında deniz de olursa şahane olur. :)
      Aslında kamerayı hiç oynatmadım, uzak ya da yakın ayara göre objektifin seçimi öyle oldu diyebilirim. :)

      Sil
  7. Ya ne güzel her şeyi böyle an an ayrıntısıyla hatırlaman :) Fotoğraflarla ilgili açıklamanı okumadan ilk iki fotoya bakıp allah allah aynı sahilin iki farklı yerini çekmiş herhalde ama nasıl da benziyor taşların konumu falan çok ilginç diye anlayamamıştım. :D Pek güzel olmuş ilki valla. 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf çektiğim zamanlardaki akışı daha çok hatırladığımı fark ettim Elifciğim, hafızam görsel esaslı sanırım ondan. :)
      İlki tüm gökyüzünü olanca açıklığıyla gösterdiği için cazip bence de. :)

      Sil
  8. Ben hepsini ayrı beğendim. İlkindeki panorama ve bulutlar ufkumu açtı, nefes verdi (gökleri sevenler burada mı?:D ). Hele o sıcak taşların rengi. Bence başrolde onlar. İkincide arka plandaki derin mavi içine aldı. Üçüncüde rengarek kayıklar ve tabii ki kedicik. xx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvett! Gökleri sevenler burada. :)
      Teşekkür ederim yorum için, gördüğümü ayrıntısıyla paylaşmak istemiştim, muradıma erdim sanırım. :)

      Sil
  9. Bu arada yorumlara kaydolamadım. Yine bir uyumsuzluklar başgöstermiş uğramayalı beri. Blogunuzu takipte olmama rağmen Blogger/Google kimliğimle yorum yaptırmadı. Umarım çözerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de wordpresse girerken daha sıkı sorguya çekilir oldum, arada ayarlarla oynuyorlar demek ki. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!