Çarşamba, Temmuz 17, 2024

Gecenin sesi; çıt çıt çıt çıt....

Dün gecenin bir vakti elektrik kesilmiş, klima nem almada çalışıyordu, sesi kesilince anladım. Şimdi papazı bulduk, uzun sürerse diyordum ki çok sürmedi geldi. 

Haydi, kalktım klimayı çalıştırdım. O sırada kulağıma mekanik bir çıt çıt çıt sesi gelmeye başladı. Hoppalaaa! Ne oluyor?
Meğer, mutfaktaki ocağın elektrikli çakmağı kesinti sonrası ne olduysa kendiliğinden çakmaya başlamış. 

Bir kez daha başıma gelmişti, o vakit internette bulduğum talimatları uygulamış, ocak başlarını temizlemiş ve sesi kesmiştim. Şimdi gece gece uyur uyanık ne temizleyeceğim? Sabah ola hayrola dedim de kapalı kapıya rağmen, sabaha kadar o ses kulağımda çıtladı durdu. 

Sabah sırtımdan terler sızarak, ovuştura ilaçlaya bir fasıl temizlik yaptım, ancak işe yaramadı, çıt çıt devam etti. 
Başka bir öneri buldum, fişi çekin bir süre sonra takarsınız diyordu. Ancak bizim fiş ocakla birbirine bağlı yani olmaz olasıca ankastre fırının arkasında. Ben kim, fırını çekmek kim?
İçimden ankastre ürünü icat edenlere, alıp kullananlara  verdim veriştirdim. Biraz rahatladım, ancak sonuç yok, çıt çıt çıt devam ediyor.

Madem fişi bulup çekemedim, sigortayı kapatayım dedim. İyi güzel de ocak ve fırının bağlı olduğu sigortaya buzdolabı da bağlıymış. Bu sıcakta bir kaç saat dolabı kapatmak hiç akıl kârı değil.

Amannn dedim içimden çıt çıt çıt sonunda susar bu, sen işine bak kızım.
İki saat sonunda işler bitti, ses bitmedi. Oturdum bir araştırma daha yaptım, bu defa bulduğum fikir ocak üstünde temizlik yaparken ıslanan yerleri saç kurutma makinesiyle kurutun diyordu. Gerçi, ocağı sildikten sonra temiz bezle ve kağıtla iyice ovuşturmuştum, ıslak değildir. Peki madem, bir de onu deneyelim.

Yine sigortayı kapattım, saç kurutma makinesini yan odadaki prize taktığım uzatmaya bağladım filan falan ve havanın sıcağı yetmezmiş gibi, ocak üstünü saç kurutma makinesiyle ısıttım.
Beş dakika sonra sigortayı açtığımda bir süre üstüne havlu atılmış gibi boğuk bir ses çıkmaya devam etti.

Yok dedim, bu olmayacak, ben bir servis bakayım en iyisi. Yakında bir servis buldum, telefonu kaydettim, arayacaktım ki, sesin çıtlamadığını fark ettim. 
Aman deyim nazar etmeyin! 
Gelmiş geçmiş olsun çıt çıt çıt faslı...


Konuyla hiç ilgisi yok da, önceki akşam günbatımı öncesi balkonda otururken çekmiştim; yarım ayın biraz sağ üstünde o sırada geçen bir uçak var, üst üste denk getirdim sanıyordum, bu kadar olmuş.

8 yorum:

  1. O kadar güzel anlatmışsın ki hem güldüm hem sinirim bozuldu 😂 Bir film/dizi sahnesi olabilir bence bu gayet rahat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah hiç sorma Elifciğim, öyle sinir bozucuydu ki...
      Diğer yandan da komik, ıyyy! :))

      Sil
  2. hatırlıyor musun, senle bir yürüyüşümüz sırasında da benim evdeki çıt çıt ötüyordu da, yürüyüş dönünce bitmişti :)
    sinir bozucu bir ses o, geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamaz mıyım, ilk o geldi aklıma, Şule ne yapmıştı yahu dedim. :))
      Sağol canım. :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun ve enfes bir fotoğraf, çok alkış size Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçti galiba Sevgili Okul Arkadaşım ve teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Sinir bozucu bir durum sahiden, geçmiş olsun.

    Ay bugünlerde çok güzel görünüyor, gece de gündüz de. İzliyorum ben de bol bol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, dolunaya doğru gidiyor, parladıkça parlıyor, seyretmesi zevkli gerçekten. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!