Çarşamba, Temmuz 31, 2024

Güle Güle Temmuz, Merhaba İstanbul

Dün akşam kitap okurken aklıma geldi, içimdeki sesle pazarlık yaptım ve karar verdim; neden yapmıyorum, yarın sabah kalk ve git!
İki gün önce uzun aradan sonra ilk kez sahile inince, dün sabah işleri kendi akışında halledince zihnim açılmış olmalı. İlk satırda söz ettiğim geceki pazarlığın konusu "neden Kadıköy'e gitmiyorum, illa ki bir sebep mi lazım" idi. 
Sabah uyanıp Genco Erkal'ın haberini alınca içim burkuldu, "gitmesem" dedim, keyfimin peşine düşmek zûl geldi. Biraz düşündüm, vazgeçmemeye karar verdim, madem "sincap gibi yaşamak"tı esas olan...


Kadıköy'e metroyla gittim, metrodan çıktığım kapının karşısında Beşiktaş iskelesi ve iskelede "Beşiktaş" isimli Beşiktaş vapuru vardı.
Bu bir işaret olmalı, haydi atla vapura, git Beşiktaş'a, denizin üstünde nefeslen diyen içimi ikiletmedim ve hoop geminin arka güvertesinden iskeleye bakarken buldum kendimi.
Bir de bugün öyle bir İstanbul havası var ki bulutlar köpük köpük, hava açık, gökyüzü parlak, en sevdiğim.
Ve İstanbul şenliği başladı.



Henüz Kadıköy mendireğini geçiyoruz ve işte tarihi yarımada göründü bile.
Bin defa seyretsem bıkmayacağım, her defasında başka bir ayrıntıya takılacağım, derinliğiyle çeken alan güzellik.
Oturduğum sıranın dibinde bir fotoğraf meraklısı dikildi, tam önüme geçti ve İstanbul'u fotoğraflıyor. Bir iki üç... Aman ya, sen  devam et, ben aşağıya iner şehrime oradan bakarım.



Aşağıya inmeye üşünmemek işe yaradı, işte armağanı, 
Üst güvertede iken ters tarafta kalan Kızkulesi'ni yanından geçerken keyifle izleyebilmek.



Beşiktaş iskelesine yanaşacağız,
Vapurumuz yukarıda gördüğünüz tarihi Üsküdar iskelesini kerteriz alıp geniş bir yay çiziyor, Barbaros Hayrettin İskelesine doğru dönüyor, yanaşıyoruz.

Şimdi, önümde iki seçenek var, ya aynı vapura binip döneceğim ya da motor iskelesine yürüyeceğim bir sonraki motoru bekleyeceğim.
Neden üçüncü seçeneği atladın diyor içsesim, Karaköy'e gidebilirsin, vapura oradan binebilirsin.
Hiç ikiletmiyorum kendilerini; caddeye çıkıyorum, önce otobüsle Kabataş'a gidiyorum, oradan tramvaya biniyorum ve Karaköy'deyim.

Caddeler kalabalık değil, yaz günü işi olanın işinde olduğu, gezmeye gelenin de fazla kalabalık etmediği saatlerdeyiz. 
Hani aklıma uysam, Eminönü, Sultanahmet devam etmek de var da öğleden sonra saatli işim var, bugünlük dönüşe geçmek lazım. 



Karaköy'deki vapura son dakikada koşarak yetişiyorum -en sevdiğim İstanbul eğlencelerinden- bu defa üst güvertede değil alttaki yan açıkta oturuyorum. Oldu işte, denize daha yakınım.
Vapur önce Eminönü iskelesine yanaşıyor, yanıma martılara ve balıklara simit atma eğlencesindeki küçük çocuklu bir aile oturuyor. 
Ben İstanbul'a bakıyorum, Galata'ya, vapurlara, motorlara, Haliç köprüsüne, uzaktan gözüken Boğaz köprüsüne. 
Haydarpaşa'ya selam veriyoruz, iskeleye yanaşıyoruz. bizim vapurdaki genç kız çımacı ile iskeledeki delikanlı çımacının işlerini ciddiyetle yapışlarını seyrediyorum. Eminim, yüzümde gülümseme var. 



Asıl programı es geçmek olmaz, kısa bir Kadıköy çarşısı turu yapıyorum, kitapçı kedilerine selam veriyorum.
Öğlen sıcağı bastı ve karnım acıktı. İnegöl köftecisine de hanidir gitmemiştim, tam zamanıdır. 



Evet, bilenler bildi, bilmeyenlere ben söyleyeyim Baylan'a uğramadan Kadıköy çarşısından ayrılamadım. 
Bu sıcakta Kup Griyeden başkasını sipariş etmek anlamsız olur, yanında kahveye gerek yok sadece soğuk su yeterli.

Merhaba Kadıköy, Merhaba İstanbul.


18 yorum:

  1. Sayende özlediğim İstanbul’u gezmiş gibi oldum, çok teşekkür ederim Ekmekçim.. Ağustos bol gezmeli, keyifli geçsin inşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağustos ayı dileğine candan yürekten katılıyorum C.cğim, gezelim ve hep beraber güzel zamanlar geçirelim. :)

      Sil
  2. Ne güzel gezmişsin, ne iyi yapmışsın, sen keyfin ve kahyası oh mis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joe'cuğum, tam olarak öyle oldu; ben, keyfim ve kâhyası, çok güzel vakit geçirdik. :)

      Sil
  3. Ayy nasıl özlemişim. Geçen yılki Karaköy günümüzü hatırladım bir de, ne güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İskeleye doğru koşturarak çıktığım dar sokağın köşesinde, tam olarak benim de aklıma o gün orada oturduğumuz geldi. :) Yine yapalım. :)

      Sil
  4. En güzeli kendiliğinden gelişen gezmeler olur kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendiliğinden yaşanan her buluşma, her gezme, bir plana uyma zorunluluğunun olmaması ve sonucun keyifli olması en güzeli. :)

      Sil
  5. Ne güzel bir gün olmuş, Kup Griye ile ne de güzel taçlanmış. Böyle şeyler yapmak lazım hep, biraz nefes almak, ruhu şımartmak... Şahane 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar iyi geldi ki, daha önce aklıma gelmediği için kendimi kınıyordum, neredeyse. :))

      Sil
  6. Nazım Hikmet'in " Yaşamaya Dair " adlı şiirini ben de çok severim.
    Genco Erkal da ne güzel okurdu: vurgulayarak "Bir sincap gibi meselâ " derken...
    Yaşam devam ediyor elbette. İstanbul'un Anadolu Yakası bir başka güzeldir.
    Harika görsellerle birlikte bir gezi bizlere de iyi geldi.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genco'nun Nazım okumaları bir başka, durup durup dinliyorum dünden beri.
      Umarım, bana verdiği keyfi biraz olsun yansıtabilmişimdir. :)
      Sevgiler.

      Sil
  7. ay ay ay , ne güzel yapmışsın, afferin sana :) kup griye yerken beni andın mı bakiim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendime aferin dedim Şulem. :))
      Ay anmaz olur muyum? Hatta Şule olsa kesin onu isterdi, bu defa ben de onun tercihinin yanındayım, dedim. :)

      Sil
  8. Ya daha yakın zaman önce geldim ama yine özledim bak. Gerçi bu gelişimde ne vapura binebildim ne sizi görebildim, ondandır belki de "uzundur İstanbul'u göremedim" hissiyatı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle doğru teşhis Elifciğim, İstanbul bizsiz olmaz, vapursuz hiç olmaz. :)

      Sil
  9. Vallahi çok yakıştı Sevgili Okul Arkadaşım, yakıştıra yakıştıra günün hakkını vermek budur, kup griye'ye de selam olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Bence de iyi yaptım yakıştırdım. :)
      Kup Griyeler sizi bekler. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!