Salı, Aralık 19, 2006

SİNEMADAN ÇIKMIŞ İNSAN



Yukarıdaki resim yönetmen Nuri Bilge Ceylan tarafından çekilmiş, kendi adına olan sitesinde gördüm ve çok beğendim. Sinema konulu bir yazıya çok yakışacağını düşündüğüm için buraya eklemek istedim.

"Sinemadan Çıkmış İnsan"
"...İki saat sonra kalabalığın içinde, sinemadan bir dar sokağa çıkan sanki başka birisiydi. Düşünüyordu: Çağımızda, geçmiş yüzyılların bilmediği, kısa ömürlü bir yaratık yaşıyor."Sinemadan çıkmış insan". Gördüğü film ona birşeyler yapmış. Salt çıkarını düşünen kişi değil. İnsanlarla barışık. Onun büyük işler yapacağı umulur. Ama beş-on dakikada ölüyor. Sokak sinemadan çıkmayanlarla dolu; asık yüzleri kayıtsızlıkları, sinsi yürüyüşleriyle onu aralarına alıyorlar, eritiyorlar. Bunları kurtarmanın yolunu biliyorum. Kocaman sinemalar yapmalı... Bir gün dünyada yaşayanların tümünü sokmalı bunlara. İyi bir film görsünler. Sokağa hep birden çıksınlar..." YUSUF ATILGAN - AYLAK ADAM


İşte buydu, kaç günden beri mutlaka yazmak-aktarmak istediğim satırlar. Tamamen hissettiklerimi ve düşündüklerimi yansıtıyor ve her okuyuşumda yüzüme "ütopyaya inanmış sersem çocuk" ifadesi bir gülücük yerleşiyor. KEŞKE!

Koşturmalı bir hafta bitti ve bol koşturmalı bir başkası başladı bile, umarım kısa zamanda yine yazabilirim.

2 yorum:

  1. Ahh Yusuf Atılgan, dedim, doğrudan. Keşke daha çok yazmış olabilseydin de dedim elbette. Ben de ütopyaya inanmış sersem çocuk ifadesi bir gülücük edindim hemen, öyle dönüyorum dünyaya:)

    YanıtlaSil
  2. İyi ki sinema var edebiyat var ve dünyayı yaşanabilir kılıyorlar.
    "Ars longa vita brevis"

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!