Cumartesi, Temmuz 12, 2008

BEYAZ ŞARAPLA LİMONLU SANGRİA

Bir kere baştan söyleyeyim, böyle bir içecek yok, ben uydurdum.
Üstelik, bunu uydurup yaptığıma dair elimde size gösterebileceğim kanıt yok, çünki hepsini içtim.
Bu biraz meşhur tekerlemeye benzedi.
"Huu komşu oğlun geldi mi?" diye başlayıp, sonunda "Yandı, bitti, kül oldu!" diye biten var ya, ona işte.

Olay, şöyle gelişti.
İnternette bir tarif aranırken, "sangria" sitesine rastladım. "Aa, ne hoş arkadaşlar gelince yapayım", dedim. Sonra aklıma düştü "dolapta soğuk, küçük bir şişe yarım şarap var, acaba, bakalım nasıl olur" diyerek deneysel aleme geçtim. O an unuttuğum gerçekle, dolabın kapısını açınca yüzleştim. Şarap beyazdı. Oysa sangria esas olarak, kırmızı şarapla yapılan bir içecek.

Bakın şöyle tanımlanıyor:

"Sangria, İspanya'da hemen her lokantada bulunan çok hoş kokulu, hafif bir içecektir. Şarap, portakal suyu, portakal ve limonu büyük bir sürahinin içinde karıştırın. Şeker ilave edin, buzdolabında soğutun. Bardaklara birer ikişer buz koyup maden suyunu paylaştırın, sangriayı üzerine doldurun. "

Malzeme olarak sayılanlar:
6 bardak sek kırmızı şarap
1 1/2 bardak portakal suyu
1 portakal, dilimlenmiş
1 limon, dilimlenmiş
toz şeker
buz
1/2 bardak maden suyu

Şurada, çeşitli tarifler var. Göreceğiniz gibi, bazılarında beyaz şarap, tekila, konyak filan kullanılmış.
Şimdi düşündüm de, bu durumda tamamen kendime özgü bir sangria yaratmamış olabilirim. Belki de, benzeri daha önce yapılmıştır.
Olsun varsın.
Uydurdumsa da, iyi uydurdum. Tavsiye ederim.
Bakın ölçüleri şöyle:

-2 kadeh beyaz şarap
-1 şişe maden suyu
-1/2 limon suyu
-1 çorba kaşığı toz şeker
-1 votka kadehi kadar limonçello
-1 dilim limon
-6-8 parça buz

Şekeri şarabın içine atıp karıştırdım. Limon suyunu, limonçelloyu, sodayı ekledim.
Şarap kadehine buz atıp, karışımın yarısını boşalttım, üstünü de dilim limonla süsledim.
İşte bu kadar.

Serin serin içip, keyfinize bakabilirsiniz.




8 yorum:

Simon Templar dedi ki...

evet, buna da sangrinita denir zaten. yani, ben öyle derim.
(şurada da demiştim vaktiylen).

metin dedi ki...

Yav ben bu tarifte adı geçen limonçelloyla ilk kez Ali Bey'in (Burkinafasafiso) yerinde karşılaşmıştım galiba...

Tijen dedi ki...

Sangrialar limonçellolar falan pek hoş ama ya yukarıdaki resme ne diyeceğiz? Ne kadar yakışmış buraya.

ekmekcikız dedi ki...

Simon,
Sangrinita, sangrinata nasıl yapılayor, aceba?
Ben gibi, uydurularaktan mı?
:))

ekmekcikız dedi ki...

Metin Bey,
Hani ben bi tarihte kızımla Napoli'ye gitmiştim ya, bu limonçello o diyarın içkisi. Deyin ki limon likörü. Kendi başına öyle lıkır lıkır içilesi yok. Ya küçücük kadehle içeceksiniz, ya da... sını bilmiyorum aslında. Dedim ya, uydurdum.
:)

ekmekcikız dedi ki...

Tijenciğim,
O fotoğrafı çok sevdim.
Işık, gelincik, ev, tarla hepsi ayrı ayrı sayfalarla anlatılır diye düşünüyorum.
Bir başka seçenek, sadece uzun uzun o fotoğrafa bakmak.
:))

şule dedi ki...

bu aksam deneyeyim bunu. cok hos gorunuyor.hem benim dolaptaki yarim sise sarap, kirmizi, gecen haftadan kalma. hımmm, agzim sulandi simdiden :)

ekmekcikız dedi ki...

Şulecim,
Senin o geçen haftadan kalma kırmızı şarabın içine portakal suyu koyarsan, içine şeker koymaya bile gerek kalmaz.
Iımmh, afiyet olsun!
:))