Çarşamba, Kasım 02, 2011

CHECK-UP ŞEYSİ!

Chek-up neysi diğ mi? Bilemedim de öyle deyiverdim. Maskaralığı diyeceğim, saçmalığı diyeceğim, diyeceğim de doktorlar belki alınacak, klinikler, sigortacılar itiraz edecek, filan falan...
Geçen haftanın tümünü doktor muayenehanesi, klinik, hastane, laboratuvar dolaşarak geçirdim. Çok şükür hastalık yoktu, ama nerdeyse hasta oluyordum.

Şöyle oldu:
Bir özel sağlık sigortası poliçemiz var çoluk çoluk, sadece yatarak tedavi giderlerini ve senede bir kez de check-up giderlerini karşılıyor.
Check-up denince sanmayın ki, tepeden tırnağa inceleme... Aslında öyle olması gerekiyormuş da bizimki cimri poliçe, anlaşılan!
İlk zamanlar tamamen parasızdı, önce mamografiyi kapsam dışı bıraktılar, sonra katkı payı diye bir para almaya başladılar, ardından batın ultra-sonografisinin parasını vermez oldular, doktor kan tahliline ek bir madde koyarsa ayrı para, yapılan tetkiklerde ek bir şey istenirse ayrı para vs. vs.

Bu işin sigorta yanı. Bir de klinik yanı var.
Onlar da hazır sigortadan para alacağız diye olmadık eklentiler yapmaya, faturayı şişirmeye çalışıyorlar. Tabii dünya onlara güzel. Benim gibi ayakta tedavi teminatı olmayan biri için bu kamyon dolusu para bayılmak anlamına geliyor.

Doktorlar maalesef bu oyunda figüran oluyorlar ve çekilen filmleri incelerken ya da tahlil sonuçlarına bakarken "ah! bir şey görüverip, bir de şunu bunu yaptırsanız da rahat etsek" deyiveriyorlar.
Bu kuşkulu yaklaşıma inanmamak, korkmamak elde mi?


Eh! Benim de payıma bu defa "röntgende sağ tarafta 14 mm.lik bir leke var bir Toraks BT yaptırsanız" düştü. Toraks BT denen, göğüs bölgesinin bilgisayarlı tomografisinin çekilmesi işlemiymiş.
Yaptırdım.
Sonuç: "Orada kaburga ile kan damarları üst üste gelmiş, gölge o imiş" oldu.
Hadi bakalım!
Sonuç ciğerde bir halt olmadığı çıktı diye sevinir misin, yoksa haybeye radyasyon aldım diye üzülür müsün?

Bu arada, kan tahlili sonuçları başka bir iş için gerekince, yapılan tahlillerin gerçek bir check-up sonucu vermesinin imkansız olduğu anlaşıldı. Bu da başka bir rezalet!

Neyse, check-up şeysini kendi kendime tamamlamak için yaptırdığım mamografi ve jinekolojik muayene sonuçlarında sorun yok da rahat bir nefes alabildim.

Sigorta şirketine bir name yazdım bugün, değerli check-up şeysinin nasıl kandırmaca olduğunu anlatmaya çalıştım.
Bir kulaklarından girip öbüründen çıkmasa keşke!
.

6 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Uzun zamandır doktora gitmiyorum bu nedenlerle. Bu gidişle evde ölecem:))

Işın dedi ki...

Hay Allah, öyle bir zamana denk geldi ki bu yazı. Yeni yaptırdığım aynı tip bir poliçem var. Zaten bahaneyle bir sürü muafiyet çıkarıyorlar. Benimkinde de 1 kez check-up bedava. Bayramdan sonra yaptırmayı düşünüyordum, korktum şimdi :)Sanırım burada hangi hastane falan olduğu da fark eder çok. Kontrole git bir türlü, gitme bir türlü.
Yine de sonuçların iyi olması güzel, gözünüz aydın !

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Leylağım,
Ağzından yel alsın!
Rahmetli anneannem ağrılarından bunalınca, "bir doktoruna düşemedik kızım" derdi. Onun gibi, bir iyi doktor bulup herşeyin kontrolünü ona teslim etmek en iyisi...

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Işıncığım,
Yaş kemale erince, check-up işini ihmal etmemek lazım da, evet, en önemlisi dürüst bir hastane-klinik bulmak.
Kolay gelsin. :)

Aysen dedi ki...

teşekkürler sitenizi takip ediyorum yararlı bilgiler paylaşıyorsunuz saolun..........

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Ayşen hoşgelmişsiniz! :)
Teşekkür ederim, yararı olduysa sevinirim.
:)