Pazartesi, Ocak 16, 2017

GLÖGG

Sonbahardan önceydi, şu mavi sarı renkli bayrakları olan büyük İsveç mağazasına gitmiştim.
Asıl amaç, kızımın şehir dışındaki yeni yaşamı ve yurda yerleşeceği üniversite eğitimi için gerekenlerden bir kısmını almaktı.
İşler bittikten sonra her zamanki meraki halimle yiyecek bölümüne bakmaya başladım. Ancak, şimdi hatırlayamadığım bir nedenle vaktimiz azdı ve aceleyle birkaç parça alıp, çıktım.
Geçenlerde dolabın bir köşesinde üzerinde "glögg" yazan şişeyi bulunca hatırladım, o acele alışverişin bir parçasıydı bu. 
Bir kaç sene önce İsveç İksiri isimli bir içecek almıştım, boğaz ağrısı vs durumunda sıcak bir çayın ya da kahvenin içine eklenerek içilmesi tavsiye ediliyordu. Glögg'ü de bu niyetle almış olmalıyım.
Az önce aradım internette, anladığım kadarıyla glögg sıcak şarabın kuzey ülkelerinde içilen votkalı versiyonu gibi.  Aldığım şişede frenk üzümü şurubu, tarçın, kakule, karanfil varmış. 
Hemen bir fincan çay hazırladım ve yanında biraz  glögg içtim. Doğrusu kezzetliydi, tadını lohusa şerbetine benzettim. 
En iyisi gelecek defa, usulünce içmek için bir hazırlık yapmalı.



2 yorum:

  1. Neden bilmiyorum, okuduğumda mide taraflarımda hiç iyi intiba uyandırmadığından uzaklaşmıştım hemen kendisinden :) demek güzelmiş, demek mide de yanılabilirmiş.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Adının söylenişindeki sert sesli öö tınılı halden mi acaba? ;)
    Yok yok ada aldanmayalım, içimi çok hoş, ses etkisinin aksine mideyi rahatlatıyor. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!