Çarşamba, Ocak 25, 2017

GÖÇ ETMEK

Gitmeyi, yeni yerler görmeyi severim. Severim sevmesine de göç etmek istemezdim.
Göçmek, zorunlu olarak gitmek... Gidilecek ama dönülmeyecek!
Bu diyardan göç etmek, memleketten göç etmek, öteki tarafa göç etmek...
Acı veren zorunluluklar.
En az acı vereni göçmen kuşlarınki desek, o da mevsim değişmesinden zorlaması.

Çelıncın 9. sorusu düşündürdü bunları bana. 
Diyor ki, "göçmek zorunda kalsan hangi ülkeye giderdin?"

Çocuklukta, babamın tayini çıkardı, memleket içinde yer değiştirirdik. Yeni kasabaya alışmaya çalışırdık. Alışırdık da.
Memleket aşırı gidilecekse illa ki, yeni yere alışmak zor olmasın diyerek, iklimi, insanı benzer yerlerden başlamak en iyisi. Yunanistan'dan başlardım, İtalya da olurdu belki.
Yok mutlaka kıta aşırı gidilecekse, en uzağa gidelim o vakit! Bir zamanlar Kanada'ya Vancouver'a yolum düşmüştü. Denizi, dağı, insanı, iklimi ile yaşanacak yerdi.



Şimdi şu ağaca bakınca, göç etmek de neymiş diyesim geliyor.
Nasıl sıkı sıkı tutunmuş toprağa, kayaların arasından yol bulmuş köklerine, uzatmış sarılmış.
Olympos'un çınarına selam olsun!

6 yorum:

  1. Ülkemizde huzurla yaşayalım yıllarca inşallah

    YanıtlaSil
  2. Ben de Yunanistan dedim.. Elbette gönül olmamasından yana ama her zaman bir yedek olmalı insanın kafasında

    YanıtlaSil
  3. Mavianne,
    Ortak dileğimiz bu, inşallah! :)

    YanıtlaSil
  4. Mavi,
    Evet, Ege, Akdeniz, tercihlerin en uzağı İspanya galiba. ;)

    YanıtlaSil
  5. Göç etmek zor bilirim... Biz de babamın tayini sebebiyle birkaç yer gezdik. Yeni insanlar, yeni ortam, yeni ilişkiler. Çabuk alışırdık alışmasına da geride bıraktığımızı çok özlerdik hep...

    Yaş gereği sanırım ben de kök salmayı sever oldum :)

    YanıtlaSil
  6. Şebnem doğru diyorsun, geride bırakılanlar çok özlenir.
    Köklenmek en iyisi. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!