Pazar, Mart 17, 2019

PORTAKAL REÇELİ

Bugünlerde tekdüze ev hayatım şenlendi, kızım geldi ya canlılık ve hareket ciddi ölçüde arttı.
Kızım geldi de yakında bir süreliğine uzakça gidecek, bir sömestri Almanya'da okuyacak, Erasmus'la. Dolayısıyla eksik gidermek, alışveriş bir yandan, eş dost ziyaretleri diğer yandan derken günler koşturmalı geçiyor.

Bu sabah, ilk kez portakal reçeli yaptım. İlk kez diyorum, gerçekten ilk... 
Çocuklar evdeyken, arada sırada mevsim meyvelerinden, çoğunlukla çilek ve şeftaliden reçel yapardım. Zaten annane sağolsun, en güzelinden reçelleri yapar verirdi. Şimdilerde annem bal seviyor, yiyen olmayınca reçel de yapılmıyor.
Önceki gün, kızım"bu evde hiç reçel yok mu, şimdi?" şaşkınlığıyla isyan edince, reçel yapmak görev oldu. 

Doğal üretim yapan  bir çiftlikten yafa portakalı sipariş etmiştim, hazır onlar gelmiş ve iki gündür balkonda bekliyorken, portakal reçeli yapayım en iyisi dedim.
Önce çeşitli tarifler okudum, sonra onlardan kendimce bir karma sonuç çıkarttım ve işe giriştim.




Malzemesi:
4 tane iri yafa portakalının kabukları
4 portakalın ince kabukları soyulmuş içleri
3,5 su bardağı toz şeker 
2 su bardağı su  
1/2 limonun suyu 

Yapılışı: 
1- Portakalların kabuklarını (acısı gitsin diye)  rendenin en ince gözünde tıraşladım önce, sonra soydum, sekize böldüm ve küçük küçük doğradım.
2- Kabukları, üstünü geçecek kadar su doldurduğum tencerede, önce beş dakika, sonra on dakika olmak üzere iki kez kaynatıp süzdüm. Kaynamış portakal kabuklarını ölçtüm, üç dolu bardak oldu. 
3- Tencereye şeker, su, kabuklar ve portakal içlerini koydum ve harlı ateşte kaynattım. Daha sonra bir saat kadar, orta-kısık ateşte portakalların rengi ve suyu koyulaşana dek, kaynatmaya devam ettim.
4- Koyulaşan reçelin içine yarım limonun suyunu ekleyip, 15 dakika daha kaynattım. Reçelden kaşığa alıp koyulaştığından emin olunca, ateşin altını kapattım.
5-  Reçel henüz ılıkken kavanoza aldım, kapaklarını kapatıp ters çevirdim ve soğuyana dek bu şekilde beklettim.

Kendime Not:
Gelecek defa, portakalın içini de koyacaksam, daha az su ve şeker koymalıyım.

2 yorum:

  1. Beste'nin olağanüstü portakal reçeli tarifi yok muydu sende? Hayatımda böyle güzel bir reçel yemedim. 3 günde oluyor ama aslında yapması çok kolay. Tarif istersen veririm :)
    Afiyet olsun, Çiçek Kız'a da yeni sömestri için başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Leylakcığım,
    Tabii ki okumuştum Beste'nin tarifini, sen yazınca baktım ve hemen hatırladım. Neyse ki, Beste'den çok uzağa düşmemişim, ben kendimce düzenlediğim tarif onun turunç reçeli tarifine benziyor. ;-)
    Bu sabah gaza geldim, aynı yerden gelen mis kokulu kan portakallarını Beste'nin usulüyle yapmak için doğradım, dolapta yarını bekliyor şimdi. :)
    Güzel dilekler için teşekkürler, yeniden heyecan dolu bir dönem başlıyor.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!