Cumartesi, Mart 06, 2021

Hiç Söylemiyorsunuz, "Altın Küre" Ödülleri Verilmiş!

Yeni normal mi, yeni abnormal* mı henüz tam bilemediğim günlerimiz geçerken, bazı alışkanlıklarımızı ıskalıyoruz. 
Misal ben, eskiden olsa -bugün rastladığımda "hadi yaa, kaçırmışım!" tepkisini verdiğim Altın Küre Ödüllerini mutlaka izlerdim. Günler öncesinden tarihini bilirdim, filmleri, oyuncuları mimlerdim, yayınlandığında TV'den izlerdim, şifreli kanal vermişse izleyememişsem internetten bulurdum, magazin kısmını da kaçırmaz dedikoduları bile takip ederim.
Eminim, bu yazıyı okuyan bir çok blog arkadaşım aynı durum ve hisler içindedir.

Sanırım, dünyalarımız  ufaldı, içimize döndük fazlasıyla. Dışarı çıkıp insanlarla ilişki kuramaz olunca, alışkanlıklarımızı da dar bir çerçeveyle sınırladık. Bu günler geçince yeniden sınırlarımızı genişletmek, canlı ilişkiler kurmak isteyecek miyiz, merak ediyorum doğrusu.
Göreceğiz...

Şimdi, ucundan yakalamışken, kısaca, adaylardan ve ödüllerden söz edeyim.
Aslında bunun için en doğrusu Golden Globe'un kendi sitesine atıfta bulunmak olacak. 
Burada, adaylar ve ödül alanları görebilirsiniz. Tık, lütfen! 

Tüm aday filmler içinde, sadece bir tanesini görmüş olduğumu üzülerek not etmek isterim. Neyse ki, gördüğüm film, gerçekten çok sevdiğim bir animasyondu ve ödüllerin birini uçurtmanın ucundan yakalarcasına tutmuş olduğum için memnunum.
En iyi animasyon ve en iyi film müziği ödüllerini almış olan Soul hakkında yazdığım yazı burada, okumak isterseniz tık, lütfen. 

Ödül almış tüm filmler arasında en çok ilgimi çeken Frances McDormand'ın oynadığı ve en iyi kadın oyuncu ödülünü aldığı  Nomadland oldu. 
Uzun zamandır ilk kez, adını okuduğum, afişini gördüğüm bir film beni heyecanlandırdı. Bakalım bakalım, sonucu yazacağım.

İki gün sonrasından ekleme yapayım, filmi seyrettim. Yazısı burada, tık lütfen!



Altın Küre Ödülleriyle ilgili haberi okuduğum ve içeriğini ilginç ve okunası bulduğum  sitedeki yazının linkini buraya bırakıyorum.
Bir bakın isterseniz.

* abnormal için olağandışı diyebiliriz, doğrudan anormal demek yerine.


12 yorum:

  1. Ben Nomadland'ı seyredeli epey oluyor. I Care A Lot'u yenilerde izledim. The Dig ile ben de üç film izlemişim çok sayılmaz ama Oscar'ın yabancılarından IKSV nin beleş linki sayesinde epey seyretme şansım oldu. Valla dediğin gibi pandemi heyecan falan bırakmadı, içimize kapattı bizi. Ben de bu aralar harıl harıl Oscar adayları izliyor olurdum, daha hangi filmler aday haberim bile yok. Soul'u atlamışım ama dur yarın onu izleyim.
    İyi pazarlar Sevincim...

    YanıtlaSil
  2. nomadlandı izledim, ı care alot argolu olmasa güzelmiş. Soul izlemiştim ama tekrar izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Nomaland harkaydı en kısa zamanda izleyin..

    YanıtlaSil
  4. Leylakcığım,

    Umarım bugün Soul'u izleyip biraz neşelenmişsindir. :)
    İKSV'nin linkine bir kaç kez girip filmlere bakıp, sonra izlerim dedim ve o sonra bir türlü gelemedi. Çok acayip.
    Neyse, dün akşam şeytanın bacağını kırıp Nomadland'i izledim. bu da bir şeydir.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Yüreğimin İklimi,
    I care a lot'a nedir acaba merakıyla şöyle bir baktım. Aykırı kara komedi gibi bir tanım gördüm. Galiba önceliğim ondan önce Yabancı film Oscar adaylarını izlemek olacak. :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Pelinpembesi,
    İzledim ve çok beğendim. Oyunculuk ve anlatım etkileyiciydi. :)

    YanıtlaSil
  7. nomadland'i en kısa zamanda izleyeceğim. bir de "the father"ı. izlemeden beğendim sanki o filmi de :P

    YanıtlaSil

  8. Şulem,
    The Father beni de çekiyor. :)
    Ancak filme ulaşamadım, Nisan ortası gösterime çıkacakmış, biraz bekleyeceğiz anlaşılan. ;)

    YanıtlaSil
  9. Altın Küreyi ben de kaçırmışım :)
    Şimdi oscar adaylarını bekliyorum sabırsızlıkla. Normalde geçen hafta Oscar dedikodularını bitirmiş olurduk :)

    Her şey bittiğinde kabuğumuzdan çıkabilecek miyiz ben de merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Şebnemciğim,

    Üstelik bu sene Altın Küre her zamanki tarihinden epeyce gecikmiş olarak verildi, yine de kaçırdık. :))
    Bu durumda artık Oscarları kaçırmayız, değil mi? ;)

    YanıtlaSil
  11. Hiç Altınküre izlemedim desem, daha doğrusu benim sinemayla hiç alakam yoktur :))) ama bu yazından sonra Nomadland'ı izlemek istedim ben de, çok sevgiler <3

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Mimoza,

    Sinemayla fazla ilgilenmeyen bir insanın, filmler bir yana törenlerini izlemesini beklemem doğrusu. ;)

    Nomadland güzel filmdi, düşündürücü ve katmanlıydı, üstelik herkese farklı bir açıdan ilginç gelebilir.
    Sevgiler benden de. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!