Perşembe, Temmuz 23, 2020

KUŞKONMAZ

Çocukluğumun ütopik yiyeceklerinden biriydi, kuşkonmaz.
Şuradaki yazının 6. fotoğrafıyla bağlantılı olarak kısaca yazmıştım, neden hayallerimi süslediğini.
Meğer, o kadar ulaşılmaz bir yiyecek değil miymiş? 
Değilmiş!
Yıllar içinde öğrendim ki, kuşkonmazın yeşil cinsi ya da yabani olanı memleketimizde, özellikle Ege'de bol bol yetişirmiş ve seveni çokmuş. 
Bizde kuşkonmaz genellikle soğanla kavrulup sade ya da yumurta kırılarak yenilen bir tür "ot" olarak algılanıp, değerlendiriliyor. 
Avrupa'da özellikle Almanya'da yaygın tüketim şekli,  Hollandez sos ile et yanında veya sade yenilmesi. 
Bu sene, önce markette sonra pazarda eskisinden daha çok miktarda ve ucuz fiyatla kuşkonmaz  gördüm ve haliyle aldım.



Nasıl pişirsek derken, kızım, lezzetli bir tarif buldu. 
Şöyle :
Tavaya bir kaşık tereyağ koyup, biraz sarımsak çentiyorum, bir dal taze biberiye ekliyorum. 
İştah açan kokular çıkmaya başlayınca, bir demet önceden kırılmış kuşkonmazı tavaya atıyorum.
Üzerine varsa biraz hardal tozu (yoksa bir talı kaşığı hardal da olur) ve tuz ekleyip, harlı ateşte sallayıp karıştırarak, kuşkonmazın yeşili hafif dönene dek (yaklaşık on dakika) pişiriyorum.
Yanında biraz köfte olur, isterseniz et olur keyifle yiyeceksiniz, afiyet olsun.

Not:
Bir önceki yazının yorumunda Sevgili Bulut Gölgesi Tülin "vişneli ekmek tarifini de alsak" yazmıştı.
Sonra hatırladım, yazılmışı vardı, buldum. Burada, tık lütfen!
Ancak, maceracı ruhum yine yapacağını yapmış bulundu. Son yaptığımda ekmekleri fırınlama ve vişne suyuyla ıslatma aşamalarının yerini değiştirdim. Bence daha güzel oldu.
Denemesi bedava!


10 yorum:

  1. Tıkladık hayatım tıklamasına ama yine aynı sayfaya geldik.
    Nasıl oldu ?

    YanıtlaSil
  2. Tülinciğim,
    Gayet acemi bir blogcu olarak bütün linkleri ana yazıya bağlamışım! :))
    Nasıl yaptım hiç bilemiyorum. Neyse, hallettim sanırım. :)

    YanıtlaSil
  3. İlk kuşkonmazla yıllar önce Almanya'ya amcamlara gittiğimde yengemin sayesinde tanışmıştım.Haşlayıp yapmıştı sanırım, böyle uzun uzun.Hiç tat vermemişti.Şimdilerde bizde de sık karşıma çıkıyor ama hiç denemedim.

    YanıtlaSil
  4. Ben hiç yemeyenlerdenim... Marketlerde konservesini görüyorum bazen niyetleniyorum, tazesini denersin deniyorum... Bizim pazarlarımıza düşmedi hiç, ya da ben görmüyorum. Görsem bir ara denemek istediklerimden :)

    Ellerine sağlık bu arada ;)

    YanıtlaSil
  5. Yazının başlığına tıkla. Çıkan linki kopyala. Diyecektim ama halletmişsin zaten :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Mehtap,
    Kuşkonmaz tatsız sayılmaz belki, sadece haşlanmış halinin tadı eksik sanki, bol tereyağlı hollandez sosla canlanıyor, yanında jambonla yenince de onu dengeliyor.
    Geçen sene tam da kuşkonmaz mevsiminde Almanya'da idim, bizim enginar mevsimi gibi bol bol yeniyordu.
    Bizdeki çoğunlukla yeşil türü, beyaz olanlar daha uzun ve irice oluyor. Besin değeri yüksek bir bitki, mevsiminde denenebilir. :)

    YanıtlaSil
  7. Şebnemciğim,
    Teşekkürler önce. :)
    Sonra da bir daha pazarda rastlarsan dene derim, tazesi dururken markette konserve olanları boşver bence.

    YanıtlaSil
  8. Çok iştah açıcı görünüyor :)

    YanıtlaSil
  9. Yaşamdan Yazılar,
    İltifat için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!