Salı, Eylül 29, 2020

sonunda yağmurlu bir gün! çok özlemiştim yağmuru, mutluyum.

kaç gündür hava durumunda bugün için yağmur gösteriyor ve sonra vazgeçiyordu. hafta sonundaki lodos fırtınası yağmur umudumu artırmıştı, malum, lodosun gözü yaşlıdır derler. o da boş çıktı, sadece ağaçlardan epey bir sarı yaprak döküldü geçti. 
dün gece çöp atmaya çıktığımda, bahçe kapısında apartman kapısına ulaşana dek iri taneli yağmur damlaları dökülüverdi. bu kadarına bile bir oh çektim içimden.
gece, nerdeyse yağmur duası edip öyle uyudum, sabah güneşli bir güne uyanınca itiraf edeyim epey bozuldum.
meğer yağmur öğlene doğru gelecekmiş ve meteoroloji uzmanları saat vererek doğru tahmini yapmışlar. yağmur üç saattir azala çoğala, delire sakinleye yağıyor. mutluyum.
bunca kurak bir yaz mevsiminden sonra bırak eylül'ü, ekim'in bile yağışsız geçmesi ihtimaline çok üzülüyordum. umarım yağmurlu günler devam eder. 


geçende kızımla  karşılıklı kahve içmiştik, kedili fincan oradan anı

geçenlerde kızımla karşılıklı kahve içerken bana kedili fincan gelmişti


yazıyı yazarken iksv'nin online müzik festivali'nden cem mansur yönetimindeki festival orkestrası konserini dinliyorum.
istanbul müzik festivali normal zamanlarda haziran'da yapılırdı. bu sene pandemi nedeniyle ertelenen festival, şu günlerde yapılıyor. iksv'nin bunca senedir yaşattığı festival, bu sene 48 yaşında.
konserler kurallara uyarak sahne düzeni yapılmış olarak canlı kaydediliyor ve sonra istediğiniz konseri ya da tümünü online dinleyebiliyorsunuz. aldığınız biletlerde seçtiğiniz konseri dinleyebileceğiniz bir kod var. 
hiç şüphesiz canlı konser dinlemek yerini tutmuyor. yine de, en azından sanatçılara destek ve onların emeklerine saygı sebepleriyle böyle bir organizasyona destek olmak, bana iyi hisler verdi.

konserleri izlemek isterseniz, program ve bilet bilgileri için buraya bakabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Okurken son kısımda aklıma gelen cümleyi yazmazsam olmaz: Blogdan al haberi:)

    Ne festival aklımda, ne de bir yerde rastgelmiştim, dünyanın içindeyiz derken dışında kalmışız demek ki:) Gözüme ilk kestirdiğim konser de bu akşam değilmişmiymiş meğerse. İzlerken pencereden yağmurun kokusu gelse fena olmaz sanki, ama burada yağmak gibi bir niyeti yok:)

    İyi ki bazı blog yazarları var:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Okul Arkadaşım,

    İyi ki İKSV bültenlerine aboneyim ve maili okudum da haberim oldu. :)
    Şu sıralar Caz Festivali biletleri de satışta, hatırlatayım.
    Şu acayip günlerde neyi yakalıyor neyi kaçırıyoruz belli değil. O nedenle iyi ki bazı bloglar ve yazarları var, gerçekten. :)
    Yağmur yağar ve kokusu gelirse çok hoş. Yağmasa da hoş.
    Keyifli konserler diliyorum.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!