Perşembe, Mayıs 27, 2021

LİMONÇELLO

Nisan 2008'de İtalya'nın güneyine  bir yolculuk yapmıştık, Sevgili Fü. hanım ve kızımla birlikte. Bari'den başlayıp, Napoli, Sorento,  Positano,  Amalfi, Capri,  Pompei gezmekle geçen nefis günlerdi.
O coğrafyada dalında gördüğüm kalın kabuklu kocaman limonlarda aklım kalmıştı, bunlarla ne yapılıyor sorusunda  da.
O limonlarla ne yapıldığını, hatırladığım kadarıyla  ilk kez Capri'de, limonçelloyu içince anlamış ve bir küçük şişe alıp getirmiştim.
 
Sonradan ne zaman İtalya'ya gitmek kısmet olursa, ya da giden olursa limonçello alınmış veya getirilmişti. Son limonçelloyu bitirdiğimizde, ki bulabildiğim yegâne fotoğraf o dibi bulunmuş şişeye ait, nasıl yapılır acaba sorusuna cevap aramaya başlamıştım.

2018 Haziran'ında çocuklarla gittiğimiz Olympos'ta kaldığımız pansiyonun bahçesindeki kocaman limonlar zihnimdeki ampülün parlamasını sağladı. "İşte gereken ana malzeme bu, gerisi üç nal ve bir at!"
Gidip gelip nasıl bakmışsam o limonlara, döndüğümüz gün dalından kopardıkları bir kucak kocaman limonu bize hediye etmesinler mi? Körün istediği bir göz de bulundu.  




Eve döndükten sonra internette sıkı bir arama tarama yapıp, çeşitli limonçello tarifleri buldum.
Sonunda Napoli'li bir teyzenin verdiği tarifte karar kıldım ve tam tarif edildiği gibi yaptım.
O kadar lezzetli oldu ve tadanlar o kadar beğendi ki, seri üretime geçmeyi bile düşündüm. Sonra dedim ki Ekmekcikız'a "sen bunu güzel limon buldukça yapar sevdiklerine hediye edersin, en güzeli."
Şimdi o tarifi yazacağım size. Biraz beklemek gerekiyor, fakat sonucu gördüğünüzde, tattığınızda kesinlikle o zamana değecek. 



Malzemesi:
- 9 adet kalın kabuklu irice limon ( İlaç değmemiş olmalı! )
- 1 litre votka ( Cin de olabiliyor, denemek isterseniz )
- 1,5 litre su
- 700 gr şeker

Yapılışı:
- Limon kabukları ince şeritler halinde soyulur, bir kavanoz içinde alkole yatırılır.
- Serin ve karanlık yerde üç hafta bekletilir.
- Su ve şeker kaynatılır, şurup yapılır.
- Limon kabukları süzülür ve rengi ile kokusunu emmiş alkol ile  soğutulmuş şurup karıştırılır.
- Üç hafta daha beklenir, limonçellonuz içmeye hazır hale gelir.
- Tercihen buzdolabında tutup, serin içilir.

Denerseniz ve içerseniz afiyet olsun.

10 yorum:

  1. işte budur :) bir bilen olaya el atmış. eminim güzel olur. bir de böylesini yaparız, o oluncaya dek de alkollü limonata ile idare ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl olduysa, bu tarifle yaptıklarım sana denk gelmemiş. :( Stokta hiç kalmadığına göre yeniden yapmam gerekiyor zaten, böylece "yaptın da içmedik mi" sorunsalını da çözmüş oluruz. :))

      Sil
  2. Ayy ben ismine bayıldım. Limonçello:) sanki bir bahar gecesi dans orkestrasının adı gibi. Limonun ilaçsızını bulursam ben stokluyorum gzüm gibi bakıyorum:) bu kış mersindne getirtip kuruttum çayıma dilim dilim atıyorum müthiş bir aroma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Mersin'de bir üretici buldum, oradan arada sırada limon ve kan portakalı getirtiyorum. Kurutarak kullanmak da iyi fikirmiş. :)
      Aslında galiba yazarken c ile yazmak gerekiyor, söylerken biraz daha ç tınısıyla ve -cel- hecesine vurgu yaparak söylüyor İtalyanlar, o müzikal lisanlarıyla. :)

      Sil
  3. Ben de "İşte budur!" diyorum:) Çok teşekkürler, bu yöntem benim favorimdi ama dün bir an hatırlayamamıştım, bir de mevsim kaçıyor diye düşünmüş, kısa günlük bir tarifle aklımı çelmiştim ki siz bir yorumla haberi uçurdunuz, sonrada bu yazınızda okudum... gün içinde malzemleri alıp işleme başlıyorum, Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifi yapınız Sevgili Okul Arkadaşım, emin olunuz tadanlar arasında birden bire popülerliğiniz artacak. :))

      Ben tarifi, bir youtube videosundan buldum, Napolili yaşlı hanım tarifi veriyor, genç bir adam (teyzenin yeğeni, torunu gibi) İngilizce'ye aktarıyordu. Neyse ki, videonun alt kısmında ölçüler yazılmıştı. Nasıl yapıldığını görmek, ayrıca kolaylık sağladı.

      Sil
    2. Valla Sevgili Okul Arkadaşım, bugüne kadar yaptıklarımda limonu gidip marketten alıyordum, sizin tarifte altını çizdiğiniz üzere vazgeçtim ve Portakal Bahçem'e sipariş verdim:) En az üç kilogram istenebildiği için de bir de Sarı Votka yapacağım:)

      Sil
    3. Çok iyi yapmışsınız Sevgili Okul Arkadaşım ve limonlarınız geldiğinde paketi açarken alacağınız farklı koku sayesinde buna değdiğini göreceksiniz, emin olun.
      Marketten aldığımız limonlar hem beklediği için kabukları incelmiş oluyor, hem de uzun süre dayansınlar diye parafin banyosu yatırıldıkları için kokuları tuhaflaşıyor. Dolayısıyla, o pütürlü ve kalın kabuğun soyulması ile alınacak mis kokulu sonuç uçup gidiyor.
      Sarı votka yapmak da çok iyi fikir. :)
      Kabukları soyulduktan sonra kalan limon içlerinin bir kısmını dilimleyip dondurabilirsiniz, ya da suyunu sıkıp buz kalıplarında dondurup gerekli olduğunda kullanabilirsiniz. :)

      Sil
  4. benim için fazla tatlı bir içecek limonçello ama tarif insanı yapmaya çağırıyor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Zeldacığım, likör grubundan olduğu için biraz tatlı oluyor. ;)
      Yine de diğer likörlere göre daha az tatlı sanki, belki biraz daha az şekerle denenebilir. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!