Perşembe, Mayıs 06, 2021

Ve Bahar Böyle Geldi...

 



Apartmanın bahçesindeki ağaçları izliyorum günlerdir, tam tarihini verebilirim 15 Nisan'dan beridir.
Köşedeki bir tanesini gözüme kestirdim, hem kadraja daha uygun şekilde gireceği için hem etrafı tenha olduğu için.
Her gün bir fotoğraf çektim, genellikle akşamüstlerinde, bir kaç gün sabah saatlerinde.
Bazen hava kapalıydı, bazen güneş parlıyordu. 
Yayaların geçişini bekliyordum, ancak tatil ve kapanma günlerinde sokakta park etmiş arabalar  da görüntüye giriyordu. 
Bir kaç gün,  ağacın hemen yanındaki şemsiyeyi açıp bahçede oturanlar oldu, onların kalkmasını beklerken nerdeyse hava kararıyordu.

Sonra düşündüm, 21 gündür çektiğim bu kadar fotoğrafı tek tek sıralayıp, "bakın bizim ağaç bu sene böyle büyüdü desem, ferman gibi upuzun bir şey olacak, derdimi anlatamayacağım.
Telefondaki film programını keşfedince sevindim, ancak o filmi buraya aktarınca en/boy meselesi çıktı, filmin yarısı kesildi.
Baktım bir de animasyon programı var, bir de onu denedim, sonuç yukarıda.
Umarım, bizim ağacın bu bahar nasıl yeşillendiğini aktarabilmişimdir.

Hıdırellez'in ağacı benden, başına geçeceğiniz suyu bulması sizden.
Tuttuğunuz dileklerin gerçek olacağı, keyifli bir Hıdırellez günü dileklerimle... 

22 yorum:

  1. Su yerine çayın başına geçtim ve insanlığın iyiliği için dilekte bulundum ağacından, onlar insanlardan daha merhametli. animasyon şahane olmuş. Bir ahaki bahara dallardan çiçeği, çiçekten yaprağa geçen bir çalışma bekliyoruz. Gönlündeki, gönlümüzdeki tüm dilekler gerçek olsun, önce sağlıkla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım,

      verdiğin ilhamla yeni çalışmama hemen başladım, daldan çiçeğe, çiçekten yaprağa geçen çalışmam, bir zaman sonra huzurlarınızda olacaktır, umuyorum. :))

      "Gönlündeki, gönlümüzdeki tüm dilekler gerçek olsun, önce sağlıkla..." aynısından ben de diliyorum sana. :)

      Sil
  2. Harika olmuş! <3 Almanya'daki minnak balkonumuzun baktığı minnak bir bahçe ve o bahçede mevsimleri takip ettiğimiz bir ağaç vardı. Eşimle hep konuşurduk böyle bir şey yapmayı, aniden taşınınca kısmet olmamıştı.
    Ne güzel bir geleneğimiz değil mi Hıdırellez! Dün ateşten atlayamadık, bugün balkon pikniği yaparız diyordum kızımla. Gel gör bu sefer de hava muhalefeti. Dün tutulan tüm güzel dileklerin gerçek olmasını dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şule,
      Bitkilerin, doğanın zaman akarken değişmesi ve bu değişimin hiç durmaması beni büyülüyor. Son senede, pandeminin ve kapanmanın bizi evde sürekli kalmaya zorlaması sonucunda, çevredeki doğa parçalarını daha dikkatli gözler oldum. Bir ağacın yeşillenmesini gün gün izlemek çok zevkli oldu. :)

      Umarım gün içinde küçük pikniğinizi yapacak fırsat bulmuşsunuzdur.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Ne güzel bir çekim olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi aktarabilsem daha hoş olacaktı Mehtapcığım.
      İzlemesi çok keyifli değil mi? :)

      Sil
  4. Çok güzel mevsimlerin değişimi baharın gelmesi doğanın yeşillenmesi. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğayı izlemek, her seferinde beni ona hayran bırakıyor.
      Sevgiler. :)

      Sil
  5. aaaaa aşmışsın kendini kızım sen, süper olmuş vallahi. güzellikler getirsin bu yıl hepimize. salgın bitsin. dileğim budur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendin mi Şulem? Ben de pek beğendim ilk izlerken, sanki ben yapmamışım gibi. :))
      iyilik dileklerine aynen katılıyorum. :)

      Sil
  6. bayıldım :) zamanın hızını da hatırlatıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, doğanın bizi büyüleyen güzelliği bu işte! :)
      Film halinde her görüntü 1 veya 2 saniye duruyordu, animasyonda çok hızlı akıyor. Yine de zamanın akışı anlaşılıyor. :)

      Sil
  7. Çok hoş! Bayıldım. Sizin de dilekleriniz gerçek olsun:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün artık dallar hiç görünmez oldu, bir günde o kadar hızlı değişiyor ki!
      Hıdırellezin tüm güzel dilekleri gerçek olsun. :)

      Sil
  8. !0 dakikadır kesintisiz izliyorum fotoğraf geçişlerinden yakalamaya çalışıyorum ağacın gelişimini. Bayıldımmmmm ben de kıskandım hemen denemem lazım çiçek açmış bir kiraz ağacının kirazlarını çekeyim en çok ona rastlıyorum burda. ne kadar güzel olmuş yaaa. Bitsin salgın sokaklar serbest olsun. Ne güzel bu ağaca her an erişiminizin olması.... Dilekler dilekler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. itiraf edeyim, fotoğraf geçişlerini izleyip başlangıcı yakalamaya çalışırken ben de ipnotize oluyorum. Çok güzel! :)
      Aslında değişen gelişen her şeyin fotoğrafları bu yöntemle çekilir, denemek lazım. :)

      Sil
    2. kelebekcim bahçeni çeksene sen de böyle

      Sil
    3. Çok yaşa Şulem. Bence çok iyi fikir Kelebekciğim. :)

      Sil
  9. Harika bir dönüşüm değil mi? Biz de böyleyiz bence, gün be gün çekseler bizi, filme alsalar yani, yeşerip solup, sonra tekrar yeşermek halimizi... Mucize gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğadaki dönüşüm gerçekten mucize, evet. :)
      İnsanoğluna gelince, ondaki mucize bir bebeğin ana rahmine düşmesi ve doğumuyla sınırlı desem, biraz acımasız mı olacak? ;)

      Sil
  10. Benim de böyle dönüşümünü izlediğim bazı ağaçlar var. Ne kadar heyecan verici değil mi? Doğayla bağ kuramayanlara çok üzülüyorum. Etrafında olan bitenin farkında olmadan "yaşayan" ne çok insan var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünüyorum da Zeldacığım, belki biraz o insanın yapısıyla bağlantılı olarak, kimi ağaç seviyor, kimi çiçek, kimi kuş, kimi kedi veya köpek -böyle tek tek sayarsam bitmeyecek- sonuçta bu dünyada birlikte yaşadığımız başka canlılara ilgi duyuyor. Sadece ilgi değil, sevgi ve saygı da besliyor.
      Bu duygular olmaksızın yaşayıp gitmek, sadece insanoğluna, onun yapıp ettiklerine önem vermek, gerçekten hayatı ziyan etmek gibi geliyor bana.

      Sil

Hoşgeldiniz!