Salı, Aralık 19, 2023

bülbülmüş

 

günler diyorum, nasıl geçecek bir sonraki buluşmayı beklerken?

kolay geçecek; artık sadece beyaz zarflar beklenmiyor, posta kutuları anında ulaşılır oldu,

her yolla mektup yazılır, alınır, verilir, beklenir, gönderilir, çeşit çeşit...

iki günlüğüne nereye gidilsin? yakında olmalı hem de gözlerden uzakta, 

orman içinden bir yoldan karanlık henüz basarken ulaşılan,

akşam yemeği çıtırdayan şöminenin karşısında,

yıllar sonra bir dans daha, 
-on sene önceki nasıl başkaydı, yakın ama uzak,  dokunmak isteyen, kaçan-

on sene sonraki sınırların ötesine geçmenin rahatlığında, umursamaz, anı yaşayan,

gece yağmurun sesi, ince, sürekli,

sabaha karşı bülbül sesi, pencere açılıp dinlenecek, acaba gerçek mi?

inanması zor çünkü, kış bitti mi sahiden? baharın eli kulağında desen belki öyle,

sahiden bülbül mü? evet!


****************

Bu geceyi anlatmaya kelimeler yetmiyor, "sözcüklerin simgelediklerini"...

Kum Kitabı, Sf. 41


4 yorum:

  1. "sabaha karşı bülbül sesi, pencere açılıp dinlenecek"
    Bunu yapmış olmanın hazzına erdim. Sadece kulaklarımla kayıt ettim o sesleri ve kalbimle dinledim. 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle büyülü unutulmaz bir zamandı, evet sadece kalple dinlenebilir ve hatırlanabilir. <3

      Sil
  2. Merhabalar.
    Görselini paylaştığınız ağaç salkım söğüt olmalı. Ben bu salkım söğüdü çok severim. Hele de bahar ayında dalları yavaş yavaş yeşermeye başladığın da öyle güzel bir yeşil renge bürünüyor ki, bakmaya, seyretmeye doyamadığım bir yeşil güzelliktir o.

    Evet kış bitti ve bahar geldi, herhalde o ses de bülbülün sesi olmalı.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Haklısınız çok güzel bir salkım söğüt o ağaç, gördüğümde güzelliğine hayran kalmıştım, tam bahar başındaydı, filizi yeşilin en hoş zamanıydı.
      Bülbüldü, evet. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!