Çarşamba, Ocak 03, 2024

OKUDUKLARIM, SEYRETTİKLERİM

2023 yılı ajandasını kullanmaya başladığımda, her ayın sonunda boş bir sayfa olduğunu görünce o sayfayı ay boyunca okuduklarıma seyrettiklerime ayırmaya karar vermiştim.
Bugünlerde yeni ajandaya notlar aktarırken, o ay sonu sayfalarına sık sık gözüm ilişmeye başladı ve bloga yazmayı istedim. Gerçi şimdi buraya aktarırken tek tek isim yazmaya üşendiğim için, kestirmeden rakam yazıp geçeceğim.  Nihayetinde tembel işi olsa da senenin dökümü olarak bir not olması iyi olur. 

Okuduğum kitap sayısı 31 olmuş.  Bazı aylar iki bazı aylar dört kitap okumuşum, biraz torpille ay başına ortalama üç kitap gibi.
Dinlediğim kitap sayısı biraz daha az, toplam 22 kitap dinlemişim. 

Kitaplar arasında en eğlenerek ve severek okuduğum Miguel Bonnefoy'un romanı Miras. Şurada kendisinden övgüyle söz ettiğim bir yazımı bulabilirsiniz. 
Okuduğuma ve bu suretle öğrendiklerime en çok memnun olduğum bir diğer kitap edebi bir eser değil. Johann Hari'nin önemli araştırması Çalınan Dikkat. Bu kitap hakkında düşüncelerimi şurada yazmıştım, gözatmak isterseniz. 

Gelelim filmlere.
Bu sene dört kez sinemada film seyretmeyi başarmışım, yeni senede bu sayının katlanması arzu ve dileğiyle, tabii ki.
Filmleri şöyle sayayım: Barbie, Kuru Otlar Üstüne, Bir Düşüşün Anatomisi ve AI / EO .
Görüldüğü üzere her telden çalıyorum.
Bu arada internet üzerinden genellikle MUBİ ve diğer platformlarda izlediğim filmlerin sayısı hiç fena değil, gerçi bunların bir kaçı dizi formatında ama sayı toplamı 57 film olmuş.

After Sun, Yaşamak, Leyla'nın Kardeşleri, Close, Hit the Road, Kuru Otlar Üstüne, Do not Disturb, İnşallah Erkek Olur ve Saint-Omer aklımda kalan sevdiğim filmler oldu.



Ağacın üst dallarına tünemiş sığırcıkların sinema ve kitapla ilgisi yok, biliyorum.
Fotoğraf, yazı kuru kuru kalmasın, biraz kış manzarası olsun diye...

8 yorum:

  1. şu dökümü bir fırsat bulup üşenmeyip ben de yapsam keşke :) ne diyelim kıspet :P

    YanıtlaSil
  2. Sinemada en son Çocuk ve Balıkçıl'ı seyrettim. Bir Düşüşün Anatomisi'ni kaçırdım. Çok övüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlemek istiyorum Miyazaki'yi, umarım bir yerde bulurum. :)
      Bir Düşüşün Anatomisi'ni çok beğeniyorlar, itiraf edeyim nesini beğendiklerini pek anlayamadım. Bence bir başka mahkeme filmi Saint Omar ondan çok daha anlamlı ve güzel anlatılmış bir filmdi.

      Sil
  3. bir düşüşün anatomisi açık ara en sevdiğim film oldu 2023'te :) kuru otlar üstüne ise ciddi bir rahatsızlık yarattı bende. yazacağım ama çok zor geliyor derdimi anlatmak; buluşabilirsek sana anlatırım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada ben z.

      Sil
    2. Hah tamam! Demek ki buluştuğumuz vakit karşılıklı olarak birbirimize film anlatacağız. :))
      Kaldı ki buluşacağız tabii, şu sıra ağır misafirim var, malum. Biraz erteledik sadece. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!