Cuma, Nisan 21, 2017

mistirli

bu ne, değil mi?
anlamı ne "mistirli"nin?
bu bir şeyin adı, ama anlamı yok!
mistirli, bizim evin bir "şey"i!

ben ilk okul son ya da ortaokul birdeyim.
hayatımın en güzel yılları!
bir gün, babam, "haşlanmış yumurtanın üstüne dökelim, güzel olur" diyerek bir karışım yaptı.
kulağımda kalan "... abiden öğrenmiştim, istanbul'da yurtta yapardık" gibi sözler, sanki.
adı ne bunun, baba?
mistirli!

yapılan şu:
6-7 kaşık zeytinyağı, yarım limonun suyu, birer tutam sumak, kırmızı biber, karabiber, tuz.
karıştır, çırp, ekmeğini banarak afiyetle ye.
bu kadar işte!

ilk sefer haşlanmış yumurtanın üstüne dökmek için yapılmıştı ya, sonra ben bu mistirliye bir dadandım bir dadandım ki...
her gün her gün yapıp, ekmeği banıp banıp yiyorum. ekşiyi oldum olası severim, mistirlinin içindeki sumak tadı beni benden alıyor.
bir kaç sene bol bol mistirli yapıp yemiştim, sonraki yıllarda da arada yaptığımı hatırlıyorum. 
zaman geçti gitti ve kim bilir kaç senedir mistirli yapmak aklıma bile gelmedi.
yıllar sonra birden mistirli nostaljisine daldım, çocukluğuma doğru bir seyahate çıktım.

oysa sıradan bir akşamdı, annemde oturmuş televizyona bakar gibi yapıyor arada annemle konuşuyordum.
derken bir çocukluk arkadaşımla önce messengerdan sonra whatsappdan yazıştık.
bir süre sonra eve döndüm ve doğrudan mutfağa seyirttim. 
bir yandan ekmek ısıttım, ekmek ısınana dek acele "mistirli" yaptım ve sıcak ekmeği banarak afiyetle yedim.
ardından bir güzel ağladım, çocukluğuma, az önce ağzımda kalan tada, babamın da bizimle olduğu mutlu günlere... 

babamın canına ruhuna değsin!

6 yorum:

  1. Değsin Ekmekçim değsin, huzurla uyusun...
    Bazen bir tat, bir koku alıp götürüyor insanı. Elimde Philippe Claudel'in "Kokular" isimli bir kitabı var, nasıl severek okuyorum. Tavsiye ederim, mistirli gibi bir şey işte...

    YanıtlaSil
  2. Leylakcığım,
    Sağolasın, hepimizin geçmiş canlarına değsin.
    Bugünkü yazında "Kokular"ı ayrıntılı anlatıyorsun, merakım iyice depreşti, adını not aldım, kitabı edineceğim.
    :)

    YanıtlaSil
  3. bazı tadlar, kokular çarçabuk geçmişe götürüveriyor bizi, ne güzel...hayatımızın güzel insanlarını, güzel anılarını unutmamak kadar iyi bir şey yok şu hayatta. babacığının da ruhuna değsin...sarılırım sana. canım benim.

    YanıtlaSil
  4. Annelerden babalardan öğrendiğimiz güzel bilgiler var, belki bir ömür boyu kullandığımız.

    YanıtlaSil
  5. Müfred,
    Evet haklısınız, farketmeden çok şey öğreniyoruz, zaman geçince hatırlıyoruz.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!