Çarşamba, Ağustos 12, 2020

Blogger'ın yeni ara yüzüne alışabildiniz mi?

Ben alışamadım.
Her yazıda yeniden bir takım ayarları öğrenmek, denemek, uygulamak gerekiyor. Geçen defa fotoğrafı bir türlü istediğim boyuta getiremedim, bugün bir de baktım ki, aa, kolaymış!
Şimdi de satır aralarını ayarlayamıyorum, bakalım yazı bitene kadar bir ilham gelip ayar yerini bulabilecek miyim?
Ağustos sıcağında sabah yürüyüşlerime azimle devam ediyorum. Ancak, ne kadar  erkenden sokağa çıkarsam çıkayım, nem fena. Maskeli suratla nem birleşince sonuç daha da çekilmez oluyor. 
Neyse artık, bu da böyle bir yaz...


Mavi yasemen, sabah yürüyüşünden deyip yeni konumuza geçiyoruz.

Dün evde çok işim vardı,sabahtan akşamüstüne dek seyirttim durdum.
İşler bitince Ferzan Özpetek'in son romanı Bir Nefes Gibi'ye başladım ve bir kaç saat içinde bitirdim. 
Şu kadarını söyleyeyim, günün yorgunluğuyla okunabilecek en uygun kitabı seçmişim. Ya da mesela, eğer tatilde olsaydım deniz kenarında keyif çatarken de okunabilirdi.

Ferzan Özpetek'in tüm filmlerinin hayranı değilim, yine de bir çok filmini severim. Yeni bir film çektiğinde merak eder ve izlemek isterim. Romanlarına gelince, aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Bir Nefes Gibi, roman değil de senaryo taslağı gibi. Oldukça tipik bir Ferzan Özpetek filminin, henüz karakterleri geliştirilmemiş bir taslağı adeta. Akıcı evet, rahat okunuyor evet, sürprizli evet, gizemli evet. O kadar işte, fazlasını beklemiyorsanız okuyun, keyfinize bakın.

10 yorum:

  1. "İstanbul Kırmızısı"ndan sonra bir daha Ferzan Özpetek kitabı okumama kararı aldım, filmlerini izleyim yeter :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni blogger eskisinden iyi değil yani. Etiket olayı falan ,yayınların güncellemesi bir sürü şey zorlaşmış.

    YanıtlaSil
  3. Leylakcığım,
    Benzer bir kararım var benim de, bu defa boş zaman ve merak biraradaydı. Film çeksin izleyelim. :)

    YanıtlaSil
  4. Yeni arayüzü ben de kullanışlı bulmadım ve eski arayüze döndüm ki iyi ki onu seçilebilir bıraktılar:) Nedense hiç Ferzan Özpetek okuma isteği oluşmadı bende, Cahil Periler'in bıraktığı iz silinmesin diye olabilir bu, iyi kitaptan iyi senaryo yazılıyor da... iyi filmler çekenden iyi yazar çıkmaz diye düşünmüş de olabilirim:) Kötü bir önyargı benimkisi belki de:)

    YanıtlaSil
  5. Mehtapcığım,
    Sanırım diğer kolay uygulamalarla rekabet etmesi ve mobil kullanıcılar için kolaylık sağlaması amacıyla değişiklik yapıyorlar.
    Bence bıraksalar daha iyi, biz bilgisayarlarımız ve bloglarımızla mutluyuz. :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Eski ara yüze dönmek mümkün ancak tarih sınırı var, Eylül sonu sanırım, sonunda yenisi kullanılacak. Ben o vakit geldiğinde alışmış olayım diye düşündüm, değiştirirken. Bakalım artık...

    Bence "iyi yönetmenden iyi yazar çıkmaz" fikri doğru. O kişi yönetmen olarak kendini daha iyi ifade ediyor zaten, dahasına gerek yok. :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de alışamadım daha. Satur aralarıyla bugün ben de uğraştım çözemedim :))
    bir de yazılar okuma paneline çok geç düşüyor bende :(

    Ferzan Özpetelk kitabını ben de okuyacağım inşallah. Bu ayki kitap siparişime girecek.
    Kolay gelsin ♥

    YanıtlaSil
  8. Şebnemciğim,
    Evet haklısın, yeni yazıların okuma paneline bir saatten önce düşmediği benim de dikkatimi çekti. İlk seferinde uzun uzun araştırdım, yazımın başına bir iş mi geldi ne oldu diyerek. :)
    Ferzan Özpetek'in romanı sana ne duygular verecek bakalım? ;)

    YanıtlaSil
  9. Bende pek beğenmedim ama birbirimize alışmaya çalışıyoruz😄

    YanıtlaSil
  10. Sevgili EsTen,
    Pek zor bir alışmak olacak, bin senelik alışkanlıklar varken... ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!