Cuma, Ağustos 14, 2020

KUTLAMA


Dün kızımla konuşuyordum, diploması hazırmış ancak öğrenci işlerinde vak'a haberi çıkmış, endişelenmiş almaya gitmemiş. Hayallerini süsleyen ODTÜ'nün  Devrim stadındaki mezuniyet töreni kuş olup uçtu çoktan. Neyse ki bir kaç ay öncesine göre durumu daha kabullenmiş görünüyor. 

Derken konu pandeminin başında yaşadığımız  bilinmezlik içindeki korku dolu günlere geldi. 
Şimdi birbirimize nasıl davranacağımız konusunda biraz daha tecrübeli ve rahatız, dedim. Bu sabah abin işe gitmeden önce, doğum gününü kutlamak için kendisini öpmeme izin verdi, mesela. Oysa senin doğum gününde kapıda durmuş, içeri bile girmemişti. Üstelik doğum gününde seni ben de öpememiştim, sarılamamıştım ve bu içimde ukte kaldı. 
Telefonun öbür ucunda gülümsediğini hissettim kızımın, bu defa geldiğimde bir kaç gün geçince öpebilirsin, dedi.

Az önce dikkat edince gördüm ki, bu sene oğlumun doğduğu 1992 yılındaki gibi haftanın aynı günlerdeyiz. Sonra blogu karıştırıp çocukların doğum günlerinde yazdığım yazıları okudum. Oğluma yazdığım bir mektup gibiymiş, onbir sene önceki bir tanesi, doğduğu günü  anlatmışım. Okuyunca tüm hafızam canlandı, 28 sene öncesine gittim. 
Dile kolay söylemesi, oysa geçen zaman o gün doğan oğlancığın koca bir adam olması demek. 

Annenin dilinde gönlünde çocukları için hep en iyisini en güzelini dilemek var. Bahtları, yolları açık olsun, iyi insana denk gelsinler arzu ederim. 
Üst yanı kendi hayatları artık, bize düşense hep yanlarında olmak. 

Yukarıdaki fotoğraf 21 sene öncesinden, yine Ağustos ayından, iki kardeş Fenerbahçe Parkında...

20 yorum:

  1. Ekmek kız mutlu sağlıklı güzel günleri olsun. Çocuklar bizim gözbebeğimiz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canlarımız onlar.Yolları, bahtları açık olsun.

    YanıtlaSil
  3. Çok tatlılar ve şimdi de çok yakışıklı ve güzeller. Gönüllerindeki gibi olsun ömürleri...

    YanıtlaSil
  4. Zaman çok hızlı geçiyor. Çocuklarınızın, nice mutlu ve huzurlu yılları olsun. :)

    YanıtlaSil
  5. Nice nice mutlu doğum günleri elbette...


    Fakat anlayamadığım bir durum oldu, önce linke gittim; gülümsüyordum ama gözümde ıslaklık oluşmuş, şaşırdım. Oysa ki bi yazıydı okuduğum.

    Gördüğüm bir duygu muydu yoksa? Anne, Annelik duygusu!

    Çok sıcak, ve o kadar kalpten bir yazıydı, okuduğum sanırım; Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  6. Parıldayan Çiçek,
    Teşekkür ederim güzel dilekler için. Gözbebeklerimize ileteceğim. :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Mehtap,
    Evet, açık ve aydınlık olsun. :)

    YanıtlaSil
  8. Leylakcığım,
    Sağolasın.
    Sen de bilirsin, birarada doğru düzgün fotoğraf çektirmek ne mümkün?
    Böyle küçüklük fotolarıyla idare ediyoruz. :)

    YanıtlaSil
  9. Gizli Pencere,
    Hiç sormayın! Zamanın hızı son yıllarda daha da arttı gibi geliyor bana.
    İyi dilekleriniz mutlu etti, sağolun.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Annelik duyguları zaman zaman bir çuval keçiboynuzu çiğnemekle eşdeğer hisler vermiyor değil. Bunca yıl sonra şunu anladım, annelik derin bir dürtü, içinden geliyor ve öyle davranıyorsun. En büyük ödülü ise bir sarılma ya da gülümseme, bu kadar. :)

    İyi dilekler ve iltifat içinse çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. ya ne güzel fotoğraftır bu...biz de ozi ile bloga bakalım demiştik birlikte, eski yorumları falan okuyup seni de anmıştık tabi :) çiçek kız da abisi de ve tabii sen de iyi ki varsınız, iyi ki doğmuşsunuz :)

    YanıtlaSil
  12. Dualarımız ne güzel biz annelerin. Keyifli yaşları olsun evlatlarınızın 🙏🏼
    Selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Şulem,
    Sanki benim çocuklar büyümemiş gibi, Ozi'nin, Toplak'ın, Janberk'in koca adam olmaları dikkatimi çekiyor. Ozi hem de, çim adamlıktan siyasetçiliğe... :))
    Siz de iyi ki hayatımıza girdiniz. :)

    YanıtlaSil
  14. Satırarası,
    Çok teşekkür ederim. :)
    Benden de sevgiler size.

    YanıtlaSil
  15. Bir 92'li de bizde var :) Güzel çocukların yılıydı bence.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Tülin,
    Ne mutlu size! Haklısın evet, güzel çocukların yılıydı. :)

    YanıtlaSil
  17. Biz de ne çok giderdik Fenerbahçe parkına o yıllarda.
    Çok tatlılarmış küçükken de, nice güzel yılları olsun, hep böyle sevinçle baksınlar hayata.

    YanıtlaSil
  18. Serpilciğim,
    Hatırladığım kadarıyla o yıllarda ne sahil yolu henüz bu kadar ağaçlı ve çiçekliydi, ne Göztepe Parkı. Ayrıca henüz Turing'in zamanıydı, dolayısıyla Fenerbahçe'nin en bakımlı ve parlak dönemiydi. Çok severdik, sık sık giderdik. Şimdi de -düğün fotoğrafı çekme işgalcilerine rağmen- sevdiğim ve sık gittiğim bir mekan.
    Dileklerin ne tatlı, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  19. Ah! Yeni yaşı kutlu olsun. İki çocuğunuzu da tam olarak bu halleriyle hatırlıyorum. Yıllar geçiyor, onlar büyüyor ve değişiyor, ancak onların bizdeki o tatlı, yumuk imgeleri hiç değişmiyor. Geçenlerde, şimdi kocaman adam olan bir akrabamızın oğlu ile konuşuyorduk. Kocaman o ama ben ona her baktığımda, o yumuk yanaklı, kocaman totişiyle evimizde koşturan oğlanı görüyorum.

    YanıtlaSil
  20. ŞekerPembeciğim,
    Seni burada görmek ne güzel! :)
    Küçüklüklerini bildiğimiz çocukların, büyüdükleri halde de gözümüzde minik hallerinin canlanması, benim de sıklıkla başıma gelir.
    Klasik teyze amca iltifatı da -insan ne kadar kendisini tutmak ve söylememek istese de- "ben senin şu kadarcıklığını bilirim" olur.
    Mutluluk bu olsa gerek. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!