Perşembe, Temmuz 15, 2021

BİR YAZ GÜNÜ, DENİZ ÜSTÜNDE

Bir gün içinde neler neler hatırladım, şaşarsınız. 
Unutmuşum, günlük hayatın tekrarlanan sıradan hareketleri olmaktan çıkan, yakın zaman yaşantılarını.

Şunları hatırladım, mesela:
İskeleye yanaşan vapuru, motoru beklemeyi, yanaşma ve kalkma manevralarını izlemeyi,
Deniz üstünde yapılan püfür püfür yolculuğu,
Hava ne kadar sıcak olursa olsun, güvertede oturmak ihtimaliyle yanına şal almayı,
Deniz üstünden kıyıyı, olan değişiklikleri gözlemeyi,

Aklıma takılan soru: 
Eskiden Haydarpaşa limanı ne kadar kalabalık olurdu, neredeler şimdi?
İki yük gemisi, bir RoRo ve terkedilmiş gibi duran bir koster, o kadar

Bostancı-Karaköy-Kabataş seferindeyim, unuttuklarımı hatırlarken.
Pandemiden kısa süre önce açılan yeni Karaköy iskelesine yanaştık, kalktık. Şimdi Kabataş'a gidiyoruz, kıyıya oldukça yakın seyrediyoruz. 
Gözlerime inanamıyorum; Galataport inşaatı bitmiş gibi, kıyıda ilk kez gördüğüm yepyeni binalar sıralanmış.
Resmi isimlerini bilmiyorum henüz tabela yok, ancak eskisinden ilhamla, yolcu salonu, gümrük vb. olduklarını düşünüyorum. 



Daha yakından bakalım isterseniz, burası eski yolcu salonunun yerinde. 
Belki, gümrüksüz alışveriş için dükkanlar  filan olacaktır, burada. 
Belki restaurantlar filan, açılınca görürüz herhalde.



İşte, bitmesini  en heyecanla beklediğim yapı; İstanbul Modern'nin yeni binası.
Önündeki rıhtım henüz tamamlanmamış gibi gözüküyor. Diğer yandan tabelası asılmış bile. O vakit açılışı uzak bir tarihte olmamalı. 
Gerçi, Beyoğlu'ndaki geçici bina da fena değil, ancak o denize karşı apaydınlık duran, içi başka manzarası başka sergi olan bina, modern müze yapısı olarak ayrıcalıklıydı.



Bir başka müze binası,  henüz tamamlanmamış haliyle 2019 Bienaline ev sahipliği yapmıştı.
Eski Denizcilik İşletmeleri antrepolarının yerine yapılan ve muhtemelen yakında açılacak olan  Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi binası huzurlarınızda.
Rıhtıma ağaçlar dikilmiş, henüz çok gençler, umarım bahçesi de yeşil olur. 




Kuruluşundaki adıyla  Sanâyi-i Nefîse Mektebi, şimdinin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi binaları.
Hemen sol köşedeki burada perspektif sebebiyle olsa gerek ufacık gözüken bina, İstanbul Deniz Ticaret Odası.
Bu fotoğrafları çekmek için sırtımı döndüğüm manzara, aslında İstanbul'un en güzel yerlerinden; sağ tarafta Galata geçip tarihi yarımadaya doğru bakan, ortada Boğaziçi'nden Marmara'ya açılan solda Üsküdar sahili, açığında Kızkulesi... Artık, gör gözüm seyreyle!



Deniz üstünden Kabataş'a ulaştık,  karaya çıktım artık. Yetmedi, bir de yeraltına indim  ve hazır bekleyen fünikülerle Taksim meydanına çıkıverdim. 
Geçen gidişimde varlığını unutup bakmadığım bina tam karşımda!
AKM, inşaatı bitmiş, koca bina yeniden yapılmış. Üstelik dıştan bakınca eskisine pek çok benziyor. 
Gerçekten mutlu oldum.
Darısı içinde bulunmaya, nefis oyunlar izlemeye, şahane konserler dinlemeye.




Alacağımı aldım, vereceğimi verdim. İstiklal caddesini boylu boyunca geçtim, geldim Tünel'e.
Bu defa tarihi Tünel'le Karaköy'e iniyorum, alt geçitten iskeleye yürüyorum. Vapur on dakika sonra kalkıyor, önce Eminönü'ne uğruyor, yeni yolcular biniyor. 
İskeleden açılırken Galata Köprüsü'yle çabucak bir merhabalaşıyoruz, sağda uzakta arkada galata Kulesi gözüküyor.



Vapurumuz hızla yol alıyor, ne çabuk geçtik mendireğin içine?
Haydarpaşa Garı'na bir göz atacak vakti anacak buluyorum, Kadıköy iskelesindeyiz işte. 
Bulutlar bugün öbek öbek gökyüzünde, süs yapmışlar gezimin kenarına köşesine.


16 yorum:

  1. Sevgili komşum,

    Uzun yıllar her gün işe gidip geldiğim ve Mart 2020 den beri hiç göremediğim Karaköy'ü ve 33 sene çalıştığım Türkiye Denizcilik İşletmelerine ait binaların yeni halini gösterdiğin için çok teşekkürler..O kadar uzun süre çalıştığım binaların neredeyse her taşını bilirim. Saat kulesini yıkmışlar galiba, fotoğraflarda göremedim, kaç defa oraya çıkarak fotoğraf çekmiştim. Ben de İstanbul nispeten tenhayken bir gün motorla gideyim nasılsa aşılarımızı da olduk. Teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Komşum,

      İki senedir denizden ve bu kadar yakından ben de ilk kez gördüm ve çok heyecanlandım. Gördüğünde senin ne kadar etkileneceğini tahmin ederim.
      Saat kulesini göremedim, belki açıdan dolayı dikkat etmedim. Fındıklı'da kara tarafında metro çalışması var, oradaki tahta perdeler duruyor henüz.

      Bostancı'dan kalkan motorlar büyük rahatlık ulaşım bakımından, biraz yürümek gerekiyor sadece. Gidin gezin bence de. :)

      Sil
  2. oh ne güzel bir tur oldu :) sağolasın canikom

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçeğini de yapalım, en kısa zamanda, dilerim. :)

      Sil
  3. Sevdiğim güzergahlar... İnşaatlaşmaya üzülmüştüm ancak kadere karşı durulmuyor... teselli ettim kendimi, muhtemelen dedim, mesela İstanbul Modern'in kıyısında da bir kafeterya olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Sevilmez mi hiç Sevgili Okul Arkadaşım!
      Oradaki antrepolar artık kullanılmaz olmuştu, şehrin ticaret merkezi hatta merkezleri değişince.
      Böyle müzeler bölgesi olması hoş bir gelişme. Sanırım, pek çok yeme içme yeri olacak o sahilde, bazı tabelalar gördüm zira. :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Ben de özlemiştim, hasretim bitmedi, üstüne merak ve heyecan da geldi. :))

      Sil
  5. AKM! Yaşasın! Kitap fuarı kuyrukları, tiyatro bileti kuyrukları, Pazar konserleri kuyrukları :) Ahhhhh!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AKM! Yaşasın! :))
      Bakalım neler neler göreceğiz önümüzdeki zamanda. :)

      Sil
  6. 1.5 yıldır gitmedim şehir içine. Nasıl heveslendim şimdi. İstanbul bir nebze boşalmışken uzanmak lâzım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hiç kaçırmayın bu bayram tenhası şehir fırsatını. :)
      Özellikle denizden gitmek imkanınız varsa...

      Sil
  7. Ne güzel bir tur oldu. Sanki püfür püfür esintisini hissettim. AKM'ye inanamadım. Eski fotoğraf zannettim. Neyse en azından o kadar söylendiğimiz bağırdığımız çağırdığımız boşa gitmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joe'cuğum,
      Fotoğrafı ilk gören herkes "eski fotoğraf mı bu?" dedi, önce.
      Gerçekten yeni. :))
      Evet, o binayı böyle görmek mutluluk verdi. Bir oh çektim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!