Cuma, Şubat 09, 2024

Peki bu sergilenenler normal zamanda nerde duruyorlar acep?

diye düşündük ve bir süre sonra bu soruyu birbirimize yüksek sesle sorduk. Hatta, bir aşamada sergiyi gezen bizim gibi iki arkadaşla kafa kafaya verip bu konuda fikir yürütür gibi olduk.

Lafa ortasından başladım, şimdi başa alıyorum.
Her Güne Üç Güzel Şey'de yazmıştım, Çarşamba günü sevgili Sezer ile buluştuk ve ARTER'de Ocak ayında açılmış olan ve Ömer Koç'un kişisel koleksiyonundan oluşan Farz Et Ki Sen Yoksun başlıklı sergiye gittik.
Öylesine  her sanatseverin ilgisini çekecek, merakını uyandıracak yapıtlarla dolu bir sergi gezdik ki, bir noktada, başlıkta ve ilk cümlede yazan düşüncelere gark olduk. Belki aklınıza "zenginin malı, züğürdün çenesini yorarmış" özdeyişimiz gelmiştir. Derim ki, çenemizi yoran alınıp biriktirilmiş, korunmuş sanat eseri olsun, ne gam!

Aşağıdaki fotoğraflarda sergideki yüzlerce yapıttan, yerleştirmeden sadece çok azını göreceksiniz, Bilemiyorum, acaba sergi hakkında doğru izlenim edinmenize yardımcı olacaklar mı, yoksa tersi mi olacak?

Diyeceğim, İstanbul'da iseniz bu sergiyi görmek için zaman ayırabilirseniz, yukarıdaki özdeyişten ayrı olarak, mali açıdan değilse  de zihinsel ve estetik zenginleşme yaşayacaksınız. 

Özürlü not:
Eserlerin sanatçılarını kaydetmemiş olmaktan dolayı eksik bilgi vermiş oluyorum, kusuruma bakmayınız.



Albrecht Dürer'in 1515 tarihini taşıyan klasik eseri, Gergedan



Kesilmiş kağıttan yapılmış, üç boyutlu görünen objeler



Meltem Işık, Aynı Nehirde Bir Daha serisinden



Camille Pisaro'nun Bulvar resminden esinlenilerek üretilmiş köşe resmi



Sergideki "yeniden üretilmiş" eserlerden en çok sevdiğim, " Bu da mı geçer yahu! " el yazması



Gerçeklik algısı üzerinde oynamak, zıplayan adam fotoğrafı




8 yorum:

  1. Yaratıcı beyinlerin ürettiği eserlerle çok yönlü düşünmeye, algılamaya başlıyor insan.
    Ne güzel bir fırsat ve zaman dilimi yaratmışsınız kendinize.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hanım,
      Dünya gailesi arasında kayıp gitmesin arzusuyla, özellikle sanat etkinlikleri için bulabildiğim her fırsatı değerlendirmeye çalışıyorum. İfadeniz tam olarak doğru, zaman dilimi yaratıyorum.
      Sevgiler. :)

      Sil
  2. Çok görmek istedim :( Neyse buraya da bir Devrim Erbil seçkisi gelmiş, gidip onu göreyim bari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım,
      Ömer Koç koleksiyonu yeni sergilenmeye başladı ve Aralık 2024 sonuna kadar kadar görülebilir.
      Umuyorum ki o süre içinde İstanbul'a gelirsin ve birlikte gezeriz. :)

      Sil
  3. Haberini okumuştum serginin, ufukta bir İstanbul gözükmediğinden sergiyi izleme konusunda bir tarafım mahzun. En azından siz dostların fotoğraf kareleri ile ulaşmış oluyoruz. :)
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda bir İstanbul gezmesi yoksa bile, sene sonuna kadar zamanınız var sevgili Sezer, kim bilir denk düşer belki. :)
      Sevgiler.

      Sil
    2. Harika, o zaman mutlaka gelmeye çalışırım. :)

      Sil
    3. Dilerim bir İstanbul yolculuğu tez zamanda gerçekleşir. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!